"Ketegasan Ungku Ismail Ajar Anak Tiri Mengaji Buat Netizen Terpukau, Nad Zainal Pun Takut Nak Ke Dapur!"



Gelagat pelakon Ungku Ismail Aziz ketika mengajar anak tirinya mengaji dan membaca Iqra benar-benar mencuri perhatian netizen. Dalam video yang dikongsi oleh isterinya, Nad Zainal, di Instagram, Ungku kelihatan sangat tegas dan serius, seolah-olah seperti seorang guru besar yang penuh disiplin.


Nad, atau nama sebenarnya Farah Nadia Zainal Abidin, menceritakan bagaimana dia sendiri berasa kecut perut melihat ketegasan suaminya itu. "Guru besar in action. Subjek matematik dah boleh lepas. Sekarang Iqra. Masa macam ni yang lain auto jadi pendiam, takut kami pula kena baca Iqra tu. Aku dahaga nak ke dapur pun takut tengok," tulis Nad dengan nada berseloroh.


Kepada anak-anak, Nad ada tips istimewa: jika memerlukan bantuan, cukup buat batuk tiga kali sebagai isyarat. "Mummy orderkan kopi dekat abah supaya dia rehat," tambahnya, sambil ketawa.


Netizen di ruangan komen tidak ketinggalan memuji sikap Ungku yang dilihat adil dan tidak pilih kasih dalam mendidik anak-anak tirinya. "Seronok dapat suami macam ni, dia yang jaga dan didik anak-anak walaupun bukan anak sendiri," tulis seorang netizen. Ramai juga yang menyatakan betapa bertuahnya anak-anak Nad kerana mendapat bapa tiri yang begitu prihatin dan bertanggungjawab.


Untuk makluman, Ungku Ismail dan Nad Zainal telah mendirikan rumah tangga pada 23 Januari 2023 dan kini dikurniakan seorang cahaya mata lelaki. Sebelum ini, Nad pernah berkahwin dengan Muhammad Faliq pada 18 Disember 2015 dan dikurniakan dua orang anak, Fahad Ibrahim dan Budi Kalsom.


Menarik, kan? Jangan lupa kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda! Siapa tahu, mereka juga boleh ambil inspirasi daripada kisah Ungku Ismail dan Nad Zainal ini.

Previous Post Next Post

Contact Form