Khabar Terbaru dari Spider: Kesihatan Napie yang Mengharukan



Peminat Spider pasti sudah sedia maklum tentang perkembangan kesihatan gitaris mereka, Napie, yang sebelum ini dikejarkan ke Hospital Sungai Buloh akibat serangan angin ahmar pada bulan Julai lalu. Kini, vokalis kumpulan, Tam, berkongsi cerita tentang keadaan terkini Napie yang baru sahaja menjalani pembedahan otak pada 27 Julai.


Menurut Tam, 50, Napie kini berada dalam keadaan yang sangat lemah selepas pembedahan tersebut. "Napie baru selesai pembedahan, sudah tentu dia tidak dapat terlibat dalam sebarang aktiviti tahun ini," jelas Tam. "Dia masih sangat lemah, sebab pembedahan melibatkan otak. Walaupun dia ada memberi sedikit respon, saya risau tentang kesan selepas pembedahan. Harap-harap tiada apa-apa... Sudah sebulan juga dia berada di hospital."


Tam berkongsi perkembangan ini semasa sidang media Konsert Jiwa Malaysia 2024 di Pavillion Bukit Jalil, Kuala Lumpur pada Khamis lalu. Menurutnya, Napie telah menunjukkan tanda-tanda kurang sihat sebelum ini, dengan persembahan yang terganggu akibat tangan yang tidak dapat menggenggam dengan baik dan masalah memori.


"Kami dah lama perasan dia tidak sihat. Persembahan dia pun mula terganggu. Itu antara sebab kami memilih untuk memberi rehat kepada Napie. Kita tahu tekanan dalam band memang tinggi, jadi saya tidak mahu memberi tekanan tambahan kepada dia."


Tam juga menyatakan rasa ralatnya kerana tidak dapat membuat persembahan bersama Napie dan arwah Tony di Konsert Jiwa Malaysia 2024 yang dijadualkan pada 7 September depan di Stadium Nasional Hoki, Kuala Lumpur. "Walaupun sedih dan ralat, perjuangan perlu diteruskan. Kita gunakan semangat mereka untuk terus maju. Jika saya terlalu sedih, saya mungkin akan tutup sahaja band ini, tapi ralat sebab tidak dapat bersama mereka, jadi perjuangan harus diteruskan."


Kita juga tidak boleh lupa tentang pemergian bekas pemain bass Spider, Tony Iskandar, yang ditemukan meninggal dunia di sebuah studio rakaman di Kuala Lumpur pada 30 Jun 2021. Kini, kita bersama-sama berharap agar Napie cepat sembuh dan kembali sihat seperti sedia kala.


Jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan kawan-kawan dan terus ikuti perkembangan terkini tentang Napie dan Spider!

Previous Post Next Post

Contact Form