Lisa Surihani Turunkan Berat Badan untuk Ibadah Lebih Sempurna: Amalan Intermittent Fasting dan Senaman 4 Kali Seminggu


Pelakon terkenal, Datin Lisa Surihani, kini sedang giat dalam misi menurunkan berat badan dengan pelbagai usaha. Selain mengamalkan intermittent fasting (IF) sejak sebulan lalu, Lisa turut konsisten bersenam di gim sebanyak empat kali seminggu.


Lisa, yang kini berusia 38 tahun, menjelaskan bahawa motivasi utama dia dalam usaha ini bukan hanya untuk mencapai berat badan ideal, tetapi juga untuk meningkatkan kesihatan agar dapat menjalankan ibadah dengan lebih baik. Lisa ingin memastikan bahawa dia sihat dan tidak menyusahkan anak-anaknya apabila mereka dewasa kelak.


Dalam satu sesi siaran langsung di TikTok, Lisa berkongsi tentang usahanya dan mengucapkan terima kasih kepada rakan-rakan di gim yang banyak memberi sokongan serta tunjuk ajar. Menariknya, beberapa rakan di gim juga sering mengingatkannya untuk tidak lupa berzikir walaupun sedang bersenam.


"Saya sangat bersyukur kerana rakan-rakan di gim sangat menyokong saya. Mereka juga sering mengingatkan saya pada Allah, dan ini memberi saya semangat tambahan. Walaupun sedang bersenam, kita masih boleh berzikir," kata Lisa dengan penuh rasa terharu.


Untuk rekod, Lisa Surihani mendirikan rumah tangga dengan penyanyi dan pengarah terkenal, Datuk Yusry Abdul Halim, pada 23 Februari 2012. Pasangan ini dikurniakan tiga orang cahaya mata yang comel: Yahaira Leanne (9 tahun), Yusof Leonne (7 tahun), dan Yunos Laith (3 tahun).


Jadi, jika anda juga sedang berusaha untuk menurunkan berat badan atau ingin meningkatkan kesihatan, mungkin boleh jadikan Lisa Surihani sebagai inspirasi. Jangan lupa untuk berkongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda!


Untuk maklumat lebih lanjut dan tips kesihatan, ikuti blog kami dan teruskan membaca!

Previous Post Next Post

Contact Form