Michelle Yeoh: Pengalaman Pertama Menyampaikan Pingat di Olimpik 2024!



Siapa sangka, bintang terkenal Tan Sri Michelle Yeoh telah diberi penghormatan besar untuk menyampaikan pingat kepada pemenang acara terjun tiga meter papan anjal di Sukan Olimpik 2024 yang sedang berlangsung di Paris! Ini adalah pengalaman pertama Michelle Yeoh, 62 tahun, dalam menyampaikan hadiah di pentas Olimpik. Wow, memang satu detik yang mengujakan!


Dalam majlis bersejarah ini, Michelle, yang juga merupakan Ahli Jawatankuasa Antarabangsa Olimpik (IOC), tidak mampu menyembunyikan keterujaannya. Beliau mengakui bahawa ini adalah momen yang sangat istimewa untuknya. Michelle turut menyampaikan ucapan tahniah kepada pemenang, menyanjung pencapaian mereka dengan penuh penghargaan.


“Ini adalah penyampaian pingat Olimpik pertama saya dalam salah satu acara sukan kegemaran saya. Teruja sangat! Tahniah kepada China dan Australia, anda memang layak untuk memenangi acara ini,” tulis Michelle dalam hantaran Instagramnya.


Untuk makluman, penerjun dari China, Chen Yiwen, telah merangkul pingat emas dengan jumlah mata sebanyak 376.00. Pingat perak dan gangsa pula menjadi milik Australia, Maddison Keeney (343.10 mata) dan seorang lagi penerjun China, Chang Yani dengan kutipan 318.75 mata.


Acara ini turut disertai oleh wakil Malaysia, Nur Dhabitah Sabri, yang berakhir di kedudukan ke-12. Walau bagaimanapun, kami tetap berbangga dengan pencapaian beliau!


Jangan lupa kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda! Ajak mereka juga untuk menyaksikan momen bersejarah ini dan turut merasai detik-detik yang mengujakan dalam dunia sukan Olimpik. 🌟🎉

Previous Post Next Post

Contact Form