"Misteri Mayat Lelaki Berjersi 56: Kaitan Dengan Nidza Afham Terbongkar?"



Pada petang Rabu yang lalu, berita mengejutkan menyentak penduduk Selangor apabila mayat seorang lelaki dijumpai berhampiran jambatan Sungai Klang. Menurut Penolong Pengarah Bahagian Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM), Selangor, Ahmad Mukhlis Mukhtar, mayat tersebut memakai pakaian jersey gelap bernombor 56, yang nampaknya seakan-akan pakaian yang dipakai oleh penyanyi terkenal, Nidza Afham.


Kehilangan Nidza Afham telah dilaporkan sejak malam Selasa apabila dia keluar untuk berjoging di Stadium Sultan Suleiman, Klang. Namun, Nidza gagal dihubungi dan teman wanitanya kemudian menjumpai telefon bimbit mangsa berhampiran jambatan Sungai Klang. Apabila keluarga Nidza tiba di lokasi, mereka menemui telefon dan dompetnya, menambah kepada misteri yang semakin mendalam.


Tersebar juga rakaman CCTV yang menunjukkan seorang lelaki berjersi 56 yang dipercayai Nidza, berada sekitar kawasan Masjid India Muslim Tengku Kelana, Klang. Ini menambah keanehan kes ini.


Menurut Ketua Polis Daerah Klang Selatan, ACP Cha Hoong Fong, laporan kehilangan tersebut diterima daripada adik Nidza pada awal pagi. Lokasi terakhir yang diketahui adalah di Jambatan Kota, berdekatan Majlis Bandaraya Diraja Klang (MBDK).


Setakat ini, pihak berkuasa masih menjalankan siasatan lanjut mengenai identiti mayat tersebut dan punca sebenar kejadian. Ahmad Mukhlis memaklumkan agar semua pihak menyerahkan sepenuhnya kepada pihak polis untuk tindakan lanjut.


Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan rakan-rakan anda! Kejadian ini pasti menarik perhatian ramai dan lebih banyak orang perlu tahu tentang perkembangan kes ini.

Previous Post Next Post

Contact Form