Andika Putera dan Bekas Isteri Pilih Jalan Damai: Fokus Pada Kebahagiaan Anak


Personaliti media sosial, Andika Putera dan bekas isterinya, Ananda Natasha, akhirnya memilih untuk mendamaikan perselisihan mereka dengan cara yang lebih harmoni selepas beberapa waktu berbalas kenyataan mengenai isu rumah tangga di media sosial.


Andika, atau nama penuhnya Muhamad Andika Putera Salleh, 27, mengumumkan bahawa keputusan ini diambil demi kebaikan anak perempuan mereka, Alisha Puteri. Mereka berdua sepakat untuk menjaga Alisha dengan cara bergilir-gilir, selepas perbincangan yang dilakukan secara baik.


"Kami telah berbincang dengan tenang dan bersemuka tentang masa depan anak kami. Hak penjagaan akan diperhalusi dan diselesaikan secara adil untuk kebahagiaan Alisha. Kami akan bergilir-gilir dalam menjaga Alisha, di mana Tasha akan menjaga Alisha selama seminggu dan saya pula untuk minggu berikutnya," jelas Andika.


Selain itu, Andika juga menegaskan bahawa semua perjanjian sebelum perceraian akan diteruskan seperti biasa, termasuk penyediaan pembantu atau pengasuh serta nafkah untuk Alisha. Mengenai tuntutan mutaah, Andika mengatakan keputusan tersebut akan ditentukan oleh pihak mahkamah syariah.


"Saya ingin menegaskan bahawa tiada video atau gambar terlarang dalam simpanan saya. Dakwaan tersebut adalah tidak benar," tambah Andika dengan tegas.


Untuk makluman, Andika dan Ananda bercerai pada tahun 2022 tetapi mereka rujuk semula demi kebaikan anak. Namun, jodoh mereka tidak panjang dan mereka sekali lagi memutuskan untuk bercerai pada Disember tahun lalu.


Keharmonian ini merupakan langkah positif untuk memberi fokus kepada kebahagiaan Alisha dan kami harap situasi ini akan memberi kelegaan kepada kedua-dua belah pihak.


Jangan lupa kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda agar mereka juga dapat mengikuti perkembangan terkini mengenai Andika dan Ananda.

Previous Post Next Post

Contact Form