Netizen Desak Celine Dion Tuntut Donald Trump Ganti Rugi: Lagu ‘My Heart Will Go On’ Diguna Tanpa Kebenaran!


Assalamualaikum dan hai semua!


Penyanyi hebat Celine Dion kini berada dalam perhatian hangat apabila netizen mendesaknya untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Donald Trump! Apa sebabnya? Lagu ikoniknya, My Heart Will Go On, telah digunakan tanpa kebenaran semasa kempen pilihan raya Trump di Montana, Amerika Syarikat.


Menurut Celine, pihak pengurusan dan syarikat rakamannya, Sony Music, sudah menyedari penggunaan lagu tersebut tanpa izin. Celine menegaskan bahawa dia tidak membenarkan sesiapa sahaja menggunakan lagunya tanpa kebenaran terlebih dahulu.


"Penggunaan video, rakaman, dan persembahan muzik My Heart Will Go On dalam kempen Trump adalah tanpa izin. Saya tidak menyokong penggunaan lagu saya tanpa kebenaran," kata Celine dalam satu hantaran Instagramnya.


Kenyataan ini mendapat reaksi hangat daripada peminat. Ramai yang menggesa Celine untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap bekas Presiden Amerika Syarikat itu. "Turunkan dia (Trump), Celine! Saman dia kerana menggunakan lagu tanpa izin!" tulis seorang netizen dengan penuh semangat.


Kisah ini bukanlah kes pertama di mana penyanyi merungut tentang penggunaan lagu mereka tanpa izin semasa acara politik. Pada 2018, Steven Tyler, vokalis kumpulan Aerosmith, menghantar surat kepada Trump untuk menghentikan penggunaan lagu mereka dalam perhimpunan politik. Begitu juga dengan Rihanna, yang pernah meminta Trump untuk tidak menggunakan lagunya, Don't Stop The Music, di sebuah acara.


Apa pendapat korang tentang isu ini? Adakah Celine Dion patut mengambil tindakan undang-undang? Kongsikan pendapat korang di ruangan komen dan jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan kawan-kawan yang mungkin berminat dengan berita terkini ini!


Jom teruskan mengikuti kami untuk lebih banyak berita menarik dan terkini!

Previous Post Next Post

Contact Form