Noraniza Idris Buka Mulut: Isu 'Pecat' Pengarah Persembahan dan Dakwaan Tidak Bayar Deposit



Baru-baru ini, timbul isu mengenai penyanyi terkenal, Noraniza Idris, yang didakwa memecat pengarah persembahan Konsert Qalam, Anwar Rusdini. Namun, Noraniza tampil menjelaskan perkara sebenar di sebalik dakwaan tersebut.


Menurut Noraniza yang berusia 55 tahun, dia tidak pernah melantik Anwar sebagai pengarah persembahan. Sebenarnya, Anwar sendiri yang memilih untuk menarik diri daripada projek berkenaan.


"Saya dan team sepakat untuk hanya memberikan posisi sebagai penulis skrip kepada Anwar. Saya sudah jelaskan dalam group chat supaya dia fokus pada penulisan skrip sahaja. Namun, Anwar memilih untuk tarik diri dan keluar dari grup WhatsApp," jelas Noraniza ketika dihubungi oleh kami.


Noraniza mendedahkan bahawa Anwar menawarkan diri sebagai pengarah selepas dia terpaksa meninggalkan team untuk membuat persembahan di Pahang. Namun, kepercayaan yang diberikan tidak ditunaikan dengan baik apabila Anwar gagal memberikan arahan yang diperlukan dalam group WhatsApp.


"Ketika saya meninggalkan team untuk ke Pahang, saya amanahkan Anwar untuk memantau persiapan konsert. Malangnya, dalam tempoh itu, dia tidak memberi sebarang arahan dalam grup," ujar Noraniza.


Isu lain yang timbul adalah dakwaan tidak membayar wang deposit. Noraniza turut menjelaskan bahawa Anwar gagal menterjemahkan idea yang diberikan dalam penulisan skrip. Walaupun diberi peluang untuk melakukan pindaan, Anwar tetap tidak dapat memenuhi kehendak yang diharapkan dan mendesak untuk bayaran deposit.


"Saya sudah berikan beberapa sample untuk rujukan, tetapi hingga draft keenam, skrip masih tidak memenuhi konsep yang saya inginkan. Anwar kemudian mendesak bayaran deposit sebelum dia mahu meneruskan projek. Saya rasa tidak wajar untuk membayar deposit sedangkan konsep skrip pun belum difahami dengan baik," katanya.


Pada Khamis lepas, Anwar mendakwa dia telah disingkirkan daripada pasukan Konsert Qalam kerana sering mendesak bayaran deposit. Menurutnya, dia belum menerima sebarang deposit dan telah disingkirkan setelah beberapa kali meminta wang tersebut.


Baca artikel ini dan kongsikan kepada rakan-rakan anda untuk mengetahui lebih lanjut mengenai isu ini! 🌟 Klik dan sebarkan berita terkini! 📲

Previous Post Next Post

Contact Form