"Nourul Depp Tak Tahan Difitnah Cerai, Berang dan Tegas Takkan Maafkan!"



Nourul Depp Berang Difitnah Sudah Bercerai: Jangan Mudah Percaya Gosip Murahan!


Kecoh di media sosial bila tiba-tiba tersebar cerita tak masuk akal tentang penyanyi terkenal, Nourul Depp, yang kononnya sudah bercerai dengan suaminya, Eric Daniel Depp. Bagi yang belum tahu, Nourul, atau nama sebenarnya Noorulhuda Abdul Wahab, langsung tidak dapat menerima berita palsu ini.


Dalam satu hantaran di Instagram, Nourul dengan nada kecewa menyatakan bahawa dia menerima beberapa mesej daripada pengikut di Facebook yang bertanya tentang kesahihan gosip tersebut.


"Ya Allah, dari mana pula datangnya cerita ni?" kata Nourul, jelas menunjukkan rasa geramnya.


Nourul, yang kini berusia 47 tahun, turut menegur sikap segelintir netizen yang mudah sangat terpengaruh dengan gosip yang tiada asas dan datang dari sumber yang tidak sah. Beliau menasihati orang ramai supaya jangan buang masa dengan membaca cerita-cerita murahan yang hanya memuaskan keinginan untuk bergosip.


“Daripada sibuk dengan gosip tak berfaedah, lebih baik baca buku atau artikel yang beri ilmu. Kisah kejayaan orang lain lebih memberi manfaat daripada baca kisah palsu tentang orang lain,” tambahnya lagi.


Nourul juga meluahkan rasa tidak puas hatinya terhadap individu yang menyebarkan fitnah ini. Beliau dengan tegas menyatakan tidak akan memaafkan mereka yang cuba merosakkan rumah tangganya dengan berita palsu.


"Tak faham saya, kenapa ada manusia yang sanggup buat cerita tak betul dan menyebarkan fitnah. Saya tak kacau hidup mereka, kenapa mereka nak kacau hidup saya?" katanya dengan nada kesal.


Dalam masa yang sama, Nourul juga mengingatkan bahawa dosa fitnah dan mengumpat adalah antara dosa yang dibawa hingga ke akhirat jika tidak diampunkan.


Untuk pengetahuan, Nourul pernah berkahwin dengan composer terkenal Ajai pada 1996 dan bercerai pada 2006. Pada tahun 2012, Nourul mendirikan rumah tangga dengan suaminya sekarang, Eric Daniel Depp, dan mereka dikurniakan tiga cahaya mata.


Jangan Mudah Tertipu dengan Fitnah!


Jadi, untuk semua pembaca di luar sana, janganlah mudah terpedaya dengan gosip yang tidak sahih. Sebelum percaya, selidik dulu kebenarannya. Jangan lupa kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda supaya mereka juga tahu cerita sebenar!

Previous Post Next Post

Contact Form