Pemergian Kakak Sudirman: Atai Kongsi Berita Sedih Tentang Ibu Tercinta



Kehilangan seorang ibu adalah satu peristiwa yang amat berat untuk ditanggung. Datin Rudiah @ Rodziah Arshad, kakak kepada Allahyarham Sudirman, dilaporkan telah meninggal dunia pada tengah hari Jumaat, tepat pada pukul 12.08 tengah hari, 30 Ogos 2024.


Berita duka ini disampaikan sendiri oleh anaknya, penyanyi Razman Azrai Zainudin, yang lebih dikenali sebagai Atai. Menerusi satu hantaran di laman Facebook, Atai berkongsi rasa syukur kepada semua yang telah melawat, mendoakan, dan menjadi sebahagian daripada hidup ibunya.


"Assalamualaikum, Mak Atai (Rodziah Arshad) sudah kembali ke rahmatullah tepat pada 12.08pm Jumaat, 30 Ogos 2024. Terima kasih kepada semua yang sentiasa ingat pada mak dan yang melawat mak," kata Atai dengan penuh rasa terharu.


Meskipun kami cuba mendapatkan maklumat lanjut mengenai keadaan ini, panggilan yang dibuat tidak berjaya dijawab. Namun, ruangan komen di Facebook Atai dipenuhi dengan ucapan takziah daripada netizen yang turut bersedih dengan berita ini.


"Salam takziah buat Atai sekeluarga, semoga segala urusan dipermudahkan," tulis seorang netizen.


"Semoga rohnya ditempatkan bersama orang-orang yang beriman. Salam takziah," ujar seorang lagi.


Sebelum ini, Atai pernah berkongsi di media sosial mengenai keadaan ibunya yang menghidap penyakit yang berat. Namun, bagi menjaga privasi arwah, Atai memilih untuk tidak mendedahkan jenis penyakit tersebut.


Arwah merupakan anak kedua daripada sembilan adik-beradik, termasuk dua orang adik tiri, dan kini telah kembali ke rahmatullah.


Mari kita sama-sama doakan agar roh Allahyarham ditempatkan di kalangan orang yang beriman. Al-Fatihah.


Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda. Semoga kita semua terus ingat akan betapa berharganya masa bersama keluarga tersayang.

Previous Post Next Post

Contact Form