Raffi Ahmad Diboikot? Ini Jawapan Santai Raffi Yang Buat Netizen Terdiam!



Dalam dunia hiburan, kontroversi dan gosip ibarat sahabat sejati. Terbaru, pelakon dan selebriti terkenal, Raffi Ahmad, sekali lagi menjadi perhatian ramai apabila dikatakan tidak pro rakyat gara-gara tidak menyertai penolakan Rancangan Undang-undang Pemilihan Kepala Daerah (RUU Pilkada). Netizen mula melancarkan boikot terhadap Raffi, namun reaksi Raffi ternyata berbeza dari jangkaan ramai.


Bagi Raffi atau nama sebenarnya, Raffi Faridz Ahmad, pada usia 37 tahun, gosip dan kecaman adalah sesuatu yang sudah biasa baginya. “Kalau pengikut turun, itu tandanya saya sedang melakukan aktiviti pembersihan,” kata Raffi dengan nada bersahaja. Menurutnya, pengurangan pengikut di media sosial bukanlah sesuatu yang harus dirisaukan, malah dia melihatnya sebagai tanda pembersihan yang positif.


Walaupun berdepan dengan kritikan, Raffi tetap tegas dengan pendiriannya untuk menyokong adik iparnya, Jeje Govinda, di Bandung. Dia menegaskan bahawa bukan semua pengikutnya di media sosial menyukainya, dan dia sudah lali dengan situasi ini. “Ada juga yang tidak suka saya dan ingin menjatuhkan saya,” katanya lagi.


Tidak dinafikan, ini bukan kali pertama Raffi terpalit dengan gosip panas. Sebelum ini, dia pernah dituduh melakukan pengubahan wang haram, namun Raffi memilih untuk kekal tenang dan tidak melatah. Baginya, selagi dia yakin dia berada di landasan yang betul, tiada apa yang boleh menggoyah pendiriannya.


Raffi juga berkongsi bahawa dia menyokong Jeje kerana sifat amanah, sabar, dan jujur yang dimiliki oleh adik iparnya itu. Inilah yang membuatkan Raffi terus teguh dalam memberi sokongan, walaupun berdepan dengan pelbagai tohmahan.


Jadi, apa pendapat anda tentang kontroversi ini? Adakah Raffi Ahmad akan terus berjaya walaupun diboikot? Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda dan mari kita bincangkan bersama di ruangan komen!


Jom sebarkan cerita ini kepada rakan-rakan anda! Klik butang kongsi dan kongsikan pandangan anda tentang Raffi Ahmad!

Previous Post Next Post

Contact Form