Rahmad Mega Pujian untuk Artis Veteran: TikTok Lebih Untung Daripada Tunggu Tawaran Kerja


Penyanyi terkenal Rahmad Mega baru-baru ini memberi pujian kepada artis-artis veteran yang bijak memanfaatkan media sosial seperti TikTok untuk meraih pendapatan. Bagi Rahmad atau nama sebenarnya Rahmad Tohak, 55, inisiatif ini adalah langkah pintar berbanding hanya bergantung pada tawaran persembahan atau berlakon yang tidak menentu.


Menurut Rahmad, “Pada saya, bagus (jana pendapatan di TikTok) sebab daripada mereka menunggu peluang kerja yang belum tentu ada. Majlis korporat sekarang pun biasanya hanya panggil artis yang sedang trend sahaja. Jadi, bila ada ruang untuk mereka cari pendapatan di TikTok, walaupun tak banyak, itu adalah perkara yang harus dipuji,” ujarnya kepada kami.


Walaupun Rahmad sendiri tidak bergantung sepenuhnya pada media sosial untuk pendapatan, dia masih menerima hasil sekitar RM200 hingga RM300 sebulan dari TikTok. Namun, dia menegaskan bahawa dia tidak menjadikannya sebagai sumber utama pendapatan kerana masih menerima undangan nyanyian.


"Saya tak jana pendapatan secara serius di TikTok tapi ada juga dapat dalam sebulan RM200 atau RM300. Lagipun, saya masih ada pendapatan lain kerana masih ada tawaran menyanyi. Tapi kalau rakan-rakan artis lain serius, sebenarnya mungkin boleh dapat sehingga RM10,000 sebulan," jelasnya.


Dalam perkembangan lain, Rahmad Mega akan tampil di Konsert Telan Kaset 90-an yang akan berlangsung pada 12 dan 13 Oktober di Padang Timur, Petaling Jaya. Konsert ini juga akan menyaksikan persembahan daripada artis-artis hebat seperti Zamani, Hasnol, Fuad Rahman, Tom, Aris Ariwatan Roy, Amir Ukays’s, Shidi Data, Isa Gravity, Wan, Febians, Shades, A to Z, Kool, Dinamik, Kasawari, dan Ady Wow.


Jadi, jika anda peminat muzik 90-an, pastikan anda tidak ketinggalan untuk menyaksikan konsert ini! Kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda supaya mereka juga tahu tentang berita menarik ini!

Previous Post Next Post

Contact Form