RM BTS Dikritik Teruk Selepas Kongsi Kejayaan Album Ketika Suga Hadapi Masalah



Baru-baru ini, tindakan RM dari kumpulan BTS yang memuat naik kejayaan album terbarunya di Instagram mengundang kecaman hangat daripada peminat. Album tersebut berjaya meraih kedudukan ketujuh dalam carta Genius, tetapi waktu pemilihan RM untuk berkongsi berita itu menyebabkan beberapa pihak merasa kurang senang.


Peminat BTS mengecam RM kerana mereka merasakan tindakan tersebut tidak sensitif, terutama ketika rakan baiknya, Suga, baru sahaja ditahan pihak berkuasa atas kesalahan menunggang skuter elektrik dalam keadaan mabuk pada malam Selasa lalu. Apa yang membuatkan situasi ini semakin tegang adalah kerana RM memuat naik berita kejayaan itu hanya beberapa jam selepas insiden menimpa Suga.


Ramai netizen berpendapat bahawa RM seolah-olah tidak peka dengan masalah yang menimpa Suga dan bersikap mementingkan diri sendiri. Mereka juga menimbulkan persoalan, "Walaupun sedang menjalani latihan ketenteraan, adakah RM tidak perasan bahawa waktu itu adalah masa yang tidak sesuai untuk berkongsi kejayaan album?"


Bagaimanapun, ada juga yang mempertahankan RM, mendakwa bahawa hantaran tersebut mungkin dibuat oleh pihak pengurusannya. Mereka berpendapat adalah mustahil untuk RM menggunakan telefon ketika berada di kem tentera.


Pada malam Selasa lalu, Suga ditahan selepas didapati menunggang skuter elektrik dalam keadaan mabuk. Penyanyi itu kemudian dibebaskan di bawah pengawasan polis dan dikenakan denda, selain lesen memandunya turut dibatalkan.


Apa pendapat anda tentang isu ini? Adakah anda rasa RM benar-benar tidak sensitif atau adakah ini hanya kesilapan kecil yang tidak sengaja? Kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda dan beri pendapat anda di ruangan komen!

Previous Post Next Post

Contact Form