Syamsul Yusof dan Ira Kazar: Belum 2 Tahun Kahwin, Sudah Tiada Persefahaman?



Wow, panas! Siapa sangka, perkahwinan yang belum pun mencecah dua tahun antara pengarah terkenal, Syamsul Yusof dan Ira Kazar kini berdepan ujian besar. Berita terkini yang mengejutkan ramai, Syamsul telah memfailkan cerai terhadap Ira pada Isnin yang lalu.


Perkara ini disahkan sendiri oleh peguam syarie yang mewakili Syamsul, Azmi Rais. Menurutnya, permohonan cerai itu telah pun dibuat di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur, Selangor. Nampaknya, perkahwinan mereka sudah tidak seindah yang disangka.


Azmi turut mengesahkan bahawa punca perceraian adalah kerana tiada lagi persefahaman antara pasangan ini. "Sudah tidak ada persefahaman dalam perkahwinan mereka," katanya dengan ringkas.


Untuk yang mengikuti kisah mereka, Syamsul dan Ira atau nama sebenarnya Faghirah Fatini Kazaruddin, berkahwin pada 6 Januari 2023 di Selatan Thailand. Perkahwinan ini pernah mencuri tumpuan apabila diumumkan oleh Syamsul sendiri melalui video di Instagram pada Januari tahun lalu.


Syamsul sebelum ini pernah berkahwin dengan Puteri Sarah pada 8 Mac 2014 dan hasil perkahwinan itu, mereka dikurniakan dua orang cahaya mata, Syaikhul Islam yang kini berusia 7 tahun dan Sumayyah, 5 tahun. Namun, perkahwinan itu berakhir pada 14 Jun 2023 apabila Syamsul melafazkan talak satu.


Jadi, apa pendapat korang tentang berita ini? Adakah ini satu lagi kisah cinta selebriti yang berakhir dengan air mata? Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan korang. Mungkin mereka ada pendapat yang berbeza! Share sekarang!

Previous Post Next Post

Contact Form