Tak Sangka Anak Jadi Mangsa! Cut Intan Nabila Teresak-Esak Dalam Pelukan Bapa, Hati Siapa Tak Hancur?



Bila bercakap tentang anak, siapa saja yang tak hancur hati bila tahu darah daging sendiri jadi mangsa keganasan rumah tangga? Inilah yang terjadi kepada personaliti media sosial, Cut Intan Nabila, yang akhirnya tidak dapat menahan air mata bila bapanya, Hanafi Hasan, datang dari Acheh untuk bertemu dengannya.


Menerusi video yang dimuat naik oleh Wardah Maulina, Intan dilihat menangis teresak-esak dalam dakapan bapanya. Tangisan itu begitu meruntun jiwa, apatah lagi bila kita tahu apa yang telah dilaluinya. Bapanya, dengan penuh kasih sayang, memeluk erat dan cuba menenangkan Intan, namun luka di hati seorang ayah pasti sukar untuk dipulihkan.


Apa yang lebih menyayat hati, Hanafi baru sahaja mengetahui bahawa anaknya menjadi mangsa pukul suami sendiri. Lebih menyedihkan lagi, cucunya juga turut menjadi mangsa apabila ditendang ketika pergaduhan berlaku.


"Akhirnya, Intan bertemu dengan ayah dari Acheh. Sakit sampai ke ulu hati. Hati ayah mana yang tak terluka bila anak perempuannya disakiti oleh lelaki yang sepatutnya melindunginya?" kata sumber yang rapat dengan keluarga.


Kisah ini bermula apabila Intan memuat naik video di Instagram yang memaparkan dirinya dipukul oleh suaminya, Armor Toreador, di kediaman mereka. Menurut Intan, penderitaan yang dialaminya bukan sahaja fizikal, tetapi juga emosi apabila suaminya beberapa kali berlaku curang sepanjang lima tahun perkahwinan mereka.


Armor kini berada dalam tahanan polis selepas ditahan di sebuah hotel pada 15 Ogos lalu. Pasangan ini telah mendirikan rumah tangga sejak 2020 dan dikurniakan tiga orang anak.


Ini adalah peringatan untuk kita semua tentang betapa pentingnya menjaga keselamatan diri dan orang tersayang. Jika anda atau sesiapa sahaja yang anda kenal sedang melalui situasi serupa, jangan takut untuk mendapatkan bantuan.


Kongsikan artikel ini dengan rakan-rakan dan keluarga anda. Mari kita sebarkan kesedaran agar tiada lagi yang menjadi mangsa keganasan rumah tangga. Sama-sama kita lindungi insan tersayang!

Previous Post Next Post

Contact Form