Tiara Achey Kembali Ceria, ‘Bedal’ Ayam Goreng Selepas Pembedahan Tonsil!


Alhamdulillah, berita baik datang dari keluarga pelawak Achey! Anak perempuan mereka, Nur Tiara Zinnirah, yang baru berusia 6 tahun, baru sahaja menjalani pembedahan tonsil dan proses pemulihannya sangat memberangsangkan.


Menurut Achey, pembedahan yang dijalankan pada pagi Selasa lalu berjalan lancar dan Tiara kini semakin sihat. Malah, dalam tempoh penyembuhan ini, Tiara sudah kembali makan seperti biasa, dan apa yang lebih mengejutkan, dia meminta untuk makan ayam goreng selepas pembedahan!


"Tiara ini memang 'priness of makan'. Walaupun baru lepas pembedahan, dia boleh 'bedal' ayam goreng. Orang lain mungkin makan bubur, tetapi dia dengan selera makannya yang luar biasa. Lepas makan, memang kena berkumur dan doktor pun terkejut Tiara sudah boleh makan makanan pepejal," kongsi Achey.


Walaupun Tiara masih merasakan sedikit kesakitan selepas makan, Achey dan isterinya sentiasa bersedia untuk memenuhi kehendak anak mereka. “Memang saya dan isteri perlu layankan amukan dia," tambah Achey lagi.


Achey juga menjelaskan bahawa pembedahan itu dilakukan kerana Tiara mengalami masalah bengkak tonsil tahap tiga yang sudah berlarutan beberapa bulan. Dua biji tonsil sebesar ibu jari di kiri dan kanan tekaknya telah dibuang.


"Sebelum ini, Tiara berdengkur dengan kuat, dan walaupun tonsil telah dibuang, dia masih berdengkur, tetapi tidak sekerap dulu," kata Achey.


Tiara juga menarik perhatian netizen dengan rakaman video berdengkur kuatnya, yang mendorong banyak pihak untuk menyarankan Achey dan isteri membawa Tiara berjumpa pakar. Achey mengambil nasihat tersebut dengan positif dan memastikan Tiara mendapat rawatan yang diperlukan.


Jangan lupa untuk kongsi berita gembira ini dengan kawan-kawan anda! Sama-sama kita doakan agar Tiara terus sihat dan ceria! 🌟👸


Kongsi artikel ini dengan rakan-rakan anda untuk berkongsi berita gembira tentang pemulihan Tiara!

Previous Post Next Post

Contact Form