Tragedi di Tengah Keceriaan: Kepala Dayana Roza Cedera Akibat Rempuhan, Terpaksa Jalani Pembedahan


Keceriaan bercuti bersama keluarga bertukar menjadi tragedi apabila pelakon terkenal Dayana Roza terpaksa dikejarkan ke pusat perubatan di Mersing, Johor setelah mengalami kecederaan serius di bahagian kepala.


Menurut Dayana, atau nama sebenarnya Nur Dayana Kamsun Baharin, 34, kejadian malang ini berlaku ketika dia cuba menyelamatkan anaknya dari dirempuh oleh seorang individu yang baru turun dari gelongsor air di pusat peranginan tersebut.


"Rasa tak sedap hati bila tengok Astrid dan pembantu tengah bermain di pantai dekat gelongsor. Baru saja makan omelette, saya terus berlari ke arah mereka," cerita Dayana dalam hantaran Instagramnya.


Malangnya, dalam usaha Dayana untuk menyelamatkan Astrid, dia tidak bernasib baik apabila lelaki tersebut turun tepat mengenai kepalanya. "Impak dari rempuhan tu sangat kuat sampai saya pengsan. Kepala saya koyak, darah meleleh tanpa henti, dan saya rasa macam nak tidur tapi saya lawan," tambahnya.


Dalam hantaran tersebut, Dayana turut berkongsi beberapa gambar kecederaan yang dialaminya. "Memandangkan kecederaan di kepala sangat teruk, saya terpaksa dihantar ke hospital untuk pemeriksaan dan perlu menjalani pembedahan kecil," jelasnya.


Dayana memberitahu bahawa dia mula muntah-muntah dan tangannya kebas, menyebabkan dia terus dibawa ke Hospital Mersing. "Doktor suruh pindah hospital untuk CT Scan. Lepas CT Scan, doktor bagi painkiller dan perlu pembedahan ringan kerana kulit kepala saya hilang dan tengkorak kelihatan," ujarnya.


Bagaimanapun, keadaan Dayana kini semakin baik. "Alhamdulillah, tiada kecederaan serius. Saya sudah pulang ke rumah pada Khamis dan sempat singgah Melaka untuk makan-makan dengan kepala yang masih berbalut. Pelancong lain tengok saya pelik, jadi malu lepas tu saya beli topi untuk tutup," katanya dengan nada ringan.


Kongsi cerita ini dengan kawan-kawan anda dan bantu Dayana Roza mendapatkan sokongan dan doa dari semua!

Previous Post Next Post

Contact Form