Tragedi Menyentuh: Mayat Penyanyi Nidza Afham Ditemukan di Jambatan Sungai Klang


Baru-baru ini, berita duka melanda industri hiburan apabila mayat lelaki yang ditemui di sekitar jambatan Sungai Klang, Selangor, disahkan sebagai penyanyi Nidza Afham. Ketua Polis Selangor, Datuk Hussein Omar Khan, mengesahkan penemuan tersebut, yang ditemukan sekitar pukul 7 malam pada Rabu lalu, kira-kira satu kilometer dari lokasi terakhir Nidza dilaporkan hilang.


Menurut Hussein, mayat tersebut ditemui oleh pihak berkuasa selepas laporan kehilangan Nidza yang dibuat pada malam Selasa. Nidza dilaporkan keluar dari rumah untuk berjoging di Stadium Sultan Suleiman, Klang, namun gagal dihubungi selepas itu. Teman wanitanya kemudian mengesan telefon bimbit Nidza berdekatan jambatan Sungai Klang, yang mendorong keluarga untuk mencari dengan lebih mendalam.


Sebelum penemuan mayat tersebut, pihak berkuasa menerima laporan daripada Penolong Pengarah Bahagian Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM), Selangor, Ahmad Mukhlis Mukhtar, yang mengesahkan penemuan mayat tersebut memakai jersi berwarna gelap bernombor 56. Ini menunjukkan kemungkinan besar bahawa mayat tersebut adalah Nidza, yang sebelum ini dilaporkan hilang.


Rakaman CCTV juga menunjukkan seorang lelaki memakai jersi bernombor 56 berjalan di sekitar kawasan Masjid India Muslim Tengku Kelana, Klang, yang menguatkan lagi spekulasi bahawa lelaki tersebut adalah Nidza. Lokasi terakhir yang diketahui adalah di Jambatan Kota berhampiran Majlis Bandaraya Diraja Klang (MBDK).


Tragedi ini tentunya meninggalkan kesedihan mendalam dalam hati peminat dan keluarga. Kami mengajak anda untuk turut menyebarkan berita ini kepada rakan-rakan anda dan bersama-sama mendoakan agar keluarga Nidza diberi ketabahan menghadapi ujian ini. Kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda untuk maklumat lanjut dan untuk bersama-sama mengenang jasa dan kenangan yang ditinggalkan oleh Nidza Afham.


Jika anda mempunyai sebarang komen atau ingin berbagi rasa anda, tinggalkan di ruang komen di bawah. Mari kita semua sama-sama berdoa untuk kebaikan dan keselamatan semua.

Previous Post Next Post

Contact Form