Ustaz Tidak Bersalah: Nora Dedah Suami Terima Arahan Lafaz Cerai


Baru-baru ini, penyanyi terkenal Datuk Nora Ariffin mengejutkan ramai dengan video penceraiannya yang dimuat naik di media sosial. Namun, di sebalik kejutan tersebut, Nora telah tampil menjelaskan bahawa suaminya, Dr Rushdi Ramli, tidak bersalah dalam hal ini.


Menurut Nora, penceraian ini bukanlah kehendak suaminya, tetapi merupakan arahan dari pihak ketiga. “Ustaz (suami) tidak bersalah. Dia hanya mengikuti arahan yang diberikan kepadanya, iaitu melepaskan saya tanpa sebarang sebab dan merakamkan video sebagai bukti,” jelas Nora dalam satu hantaran di Instastory.


Walau bagaimanapun, Nora tidak mendedahkan identiti individu yang memberi arahan tersebut. Dia juga meluahkan rasa kecewa dan hanya mampu reda dengan ketentuan Allah SWT. "Saya tergamam, tak terkata. Cukuplah Allah bersamaku," tambahnya.


Video lafaz cerai yang dilakukan oleh Rushdi, yang berdurasi 52 saat, telah mencetuskan pelbagai reaksi di kalangan netizen. Ada yang tidak bersetuju dengan tindakan Rushdi dan ada juga yang menegur Nora kerana berkongsi video tersebut di media sosial.


“Memang trend sekarang lafaz talak kena buat video ya? Dah kenapa sampai nak buat video? Sekali pun ada salah silap, kan lebih baik berbincang suami isteri. Rasanya elok Datuk turunkan klip video suami lafazkan talak tu. Tak perlulah dikongsi,” antara komen netizen.


Untuk rekod, Nora sebelum ini telah berkahwin dengan Johan Nawawi pada tahun 1992 dan dikurniakan empat orang anak. Johan meninggal dunia pada 24 Mac 2017 akibat serangan jantung. Nora kemudian berkahwin semula dengan Rushdi pada akhir tahun 2021, yang merupakan sahabat baik kepada Johan.


Apa pendapat anda tentang isu ini? Jangan lupa untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda supaya mereka juga dapat mengikuti perkembangan terbaru ini.

Previous Post Next Post

Contact Form