Uyaina Arshad Disangka Hamil Lagi? Kisah Lucu dan Pengajaran Kangaroo Pouch Selepas Bersalin!


Uyaina Arshad sekali lagi mencuit hati netizen dengan kisah lucunya! Pelakon dan pengacara yang baru sahaja melahirkan anak keduanya ini berkongsi pengalaman yang menggelikan hati tetapi penuh dengan pengajaran.


Bayangkan, selepas dua bulan melahirkan, Uyaina disangka kembali hamil! Semuanya gara-gara masalah kangaroo pouch — perut yang buncit selepas bersalin, yang menjadi cabaran bagi ramai ibu di luar sana.


Kisah ini bermula apabila Uyaina bertemu dengan seorang penyanyi lelaki di bilik solek. Niatnya hanya untuk bertegur sapa, namun soalan yang diajukan membuatkan Uyaina terpaku seketika.


"Saya tahu dia tak ada niat buruk, cuma nak mesra," kata Uyaina di Instagramnya. "Tapi soalan seterusnya buat saya terkedu, ‘Dah berapa bulan mengandung?’ sambil dia pegang perut sendiri."


Bayangkan perasaan Uyaina ketika itu. Lucu, tetapi juga menghiris perasaan kerana ia menyentuh tentang perubahan tubuhnya selepas bersalin. Walaupun ia satu momen yang boleh diketawakan, Uyaina tak dapat lari daripada rasa malu yang melampau.


"Saya terdiam, tak tahu nak jawab apa. Nak sorok muka pun tak tahu kat mana," katanya. "Orang itu faham situasi dan cepat-cepat berlalu pergi."


Uyaina turut berkongsi bahawa masalah kangaroo pouch ini memang biasa terjadi pada ibu-ibu yang melahirkan secara pembedahan. Menurutnya, perut menggeleber ini sangat sukar dihilangkan, dan ia sesuatu yang sering dilalui oleh ramai wanita.


Pesan Uyaina, berhati-hatilah apabila ingin bertanya sesuatu yang sensitif kepada seseorang, lebih-lebih lagi jika berkaitan dengan kehamilan. "Kalau orang itu tak beritahu dia mengandung, janganlah tanya. Untuk jaga air muka dia dan diri sendiri juga," katanya.


Uyaina yang melahirkan cahaya mata kedua pada 17 Mei 2024, mengakui bahawa pengalaman ini mengajarnya untuk lebih berfikiran terbuka dan memahami cabaran yang dihadapi ibu-ibu selepas bersalin.


Jadi, apa pendapat korang? Pernah alami situasi yang sama? Jangan lupa kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan korang yang lain! πŸŒΈπŸ‘ΆπŸ’ͺ

Previous Post Next Post

Contact Form