"Wany Hasrita Berlapang Dada Dalam Ujian Jarak Jauh: 'Segalanya Hanya Pinjaman Allah'"



Penyanyi popular, Wany Hasrita, kini menjalani kehidupan berjauhan dari suami tercinta, namun dia memilih untuk sentiasa berlapang dada dan berserah kepada ketentuan Allah jika rumah tangganya diuji. Bagi Wany, atau nama sebenarnya Nurshazwany Hasrita Hasbullah, 31, setiap individu dikurniakan akal fikiran untuk membezakan antara baik dan buruk, termasuk dalam hal perhubungan.


Menurut Wany, meskipun berdepan dengan pelbagai cabaran dalam perkahwinan, dia percaya bahawa segala yang berlaku adalah ujian dan pinjaman dari Allah. "Jika sesuatu itu sudah ditakdirkan, ia akan berlaku juga. Tidak hanya lelaki, malah isteri juga perlu memahami hakikat ini. Kita sudah dewasa, jadi kita tahu mana baik dan mana buruk," jelasnya.


Wany berkongsi pandangannya ketika pelancaran duta makanan mee segera Nongshim di Sunway Pyramid, Petaling Jaya. Dia menegaskan bahawa prinsip hidupnya adalah memandang segala-galanya sebagai pinjaman dari Allah. Meskipun sering terlintas fikirannya tentang kemungkinan perkara negatif dalam perkahwinan, Wany tetap berharap agar ikatan perkahwinannya kekal hingga ke akhir hayat.


"Saya sedar bahawa setiap perkara adalah pinjaman Allah. Walaupun ada masa terfikir perkara negatif, saya sentiasa berdoa agar perkahwinan saya terpelihara. Jika ada ujian, saya berharap untuk terus bertenang dan berserah kepada Allah," katanya.


Wany juga berkongsi tentang perjalanan awalnya sebagai isteri, di mana dia pernah melakukan kesilapan dengan curi-curi melihat mesej di telefon bimbit suami. Namun, selepas menyedari bahawa tindakan tersebut adalah berdosa, dia segera meminta maaf kepada suaminya dan berjanji tidak akan mengulanginya.


"Saya baru tahu bahawa curi-curi melihat telefon bimbit suami adalah berdosa. Banyak dosa yang saya buat. Jadi, saya minta maaf pada suami dan tidak akan buat lagi. Sekarang, saya hanya berserah dan berdoa," ujar Wany.


Untuk rekod, Wany mendirikan rumah tangga dengan Mohd Al-Adib Fahmi Harun pada 22 Julai 2022 dan dikurniakan seorang anak perempuan, Aishah Al Iman, pada 8 Julai tahun lalu.


Kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda supaya mereka juga dapat mengambil pengajaran dan inspirasi dari pengalaman Wany Hasrita! 🌟

Previous Post Next Post

Contact Form