"Yusof Haslam Reda dengan Takdir, Kesal Kenyataan Isteri Disalah Tafsir - 'Kami Doakan Yang Terbaik Buat Syamsul dan Ira'"



Pengarah dan penerbit terkenal, Datuk Yusof Haslam, meluahkan rasa sedih dan reda dengan nasib yang menimpa rumah tangga anaknya, Syamsul Yusuf, serta isteri Syamsul, Ira Kazar. Bukan berita gembira yang disangka oleh sesetengah pihak, sebaliknya Yusof dan isterinya, Datin Patimah Ismail, sangat terkejut dan berduka dengan apa yang berlaku.


Yusof, yang kini berusia 71 tahun, berkongsi bahawa segala yang terjadi adalah ketentuan Tuhan, dan mereka sebagai ibu bapa hanya mampu menerima dengan hati terbuka. "Ada yang kata ini berita gembira, tapi bagi kami, tiada istilah gembira dalam hal ini. Kami serahkan semuanya kepada Tuhan," ujar Yusof dengan tenang.


Tambah Yusof, ada pihak yang salah faham dan menganggap beliau serta isteri gembira dengan berita perpisahan tersebut. "Pagi tadi pun isteri saya diam saja. Jangan salah anggap, kami tidak tepuk tangan atas apa yang berlaku. Itu pilihan mereka dan sudah berlaku pun," katanya.


Namun, apa yang lebih mengecewakan Yusof adalah apabila kenyataan isterinya dimanipulasi oleh pihak tertentu, sehingga menimbulkan salah tafsir. "Kadang-kadang apa yang isteri saya cakap disalah tafsir dan dimanipulasi. Kami tak pernah ada niat benci-membenci," luahnya.


Sebagai seorang bapa yang prihatin, Yusof memilih untuk tidak mengulas lebih lanjut agar tidak melukakan hati mana-mana pihak. Beliau berharap agar masalah ini dapat diselesaikan dengan baik dan mendoakan yang terbaik buat Syamsul dan Ira. "Kami hanya mampu doakan yang terbaik buat mereka, semoga mereka dapat bawa haluan yang terbaik dalam kehidupan mereka," tambahnya lagi.


Untuk makluman, Syamsul Yusuf telah memfailkan penceraian terhadap Ira Kazar pada Isnin lalu di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur, Selangor. Syamsul dan Ira telah berkahwin pada 6 Januari 2023 di Selatan Thailand, namun kini, nampaknya hubungan mereka sedang diuji.


Jangan lupa kongsikan artikel ini dengan rakan-rakan anda dan sama-sama kita doakan yang terbaik buat Syamsul dan Ira. Mana tahu, mungkin ada pengajaran yang boleh kita ambil daripada kisah ini. 🌟

Previous Post Next Post

Contact Form