Ada Yang Terlebih Pandai Tentang Anak Orang? Shakilla Khoriri Tegur Lebih Baik Diam



Selebriti popular, Shakilla Khoriri, baru-baru ini tampil memberi teguran tegas kepada individu yang suka ‘terlebih tahu’ mengenai keadaan anak perempuannya, Ameena Sofia, yang sedang sakit. Shakilla, atau nama sebenarnya Nurul Shakilla Mohd Khoriri, meluahkan rasa tidak puas hatinya terhadap pihak yang seolah-olah mahu menjadi pakar dalam urusan kesihatan anaknya, sedangkan mereka tidak tahu perkara sebenar.


Dalam satu perkongsian di Instastory miliknya, Shakilla yang sedang sibuk menguruskan anaknya yang sedang menerima rawatan di hospital, tidak dapat menyembunyikan rasa kecewanya.


“Aku lintang pukang uruskan anak, dia pula nak jadi terpaling tahu fasal sakit anak aku. Siap bercerita sana sini,” tulis Shakilla dengan nada bengang. “Lebih baik diam daripada nampak salah dan bodoh diri sendiri,” tambahnya lagi.


Anak perempuan Shakilla, Ameena Sofia, dilaporkan mengalami demam berpanjangan serta hilang selera makan, yang memaksanya dimasukkan ke hospital untuk rawatan lanjut. Menurut Shakilla, keadaan anaknya semakin baik selepas menjalani rawatan sejak Khamis lalu.


Dia juga berkongsi sedikit perkembangan positif tentang Ameena. "Alhamdulillah, Ameena dah mula sihat. Siap buat show lagi! Janji awak sihat, dah cukup untuk saya."


Bagi Shakilla, menjaga anak yang sakit bukan tugas mudah, lebih-lebih lagi bila ada pihak luar yang tidak henti-henti memberi komen tanpa mengetahui keadaan sebenar. Tegas Shakilla, lebih baik diam jika tidak pasti, daripada menyebarkan cerita yang boleh menimbulkan salah faham dan merosakkan keadaan.


Jadi, lepas baca ni, apa pendapat korang? Jangan lupa kongsi artikel ni dengan kawan-kawan dan keluarga! Mungkin ada yang boleh ambil iktibar atau sekurang-kurangnya faham keadaan Shakilla. Tekan butang share tu sekarang!

Previous Post Next Post

Contact Form