Air Mata Liyana Jasmay: Arwah Ibu dan Bapa Tak Dapat Saksikan Filem Terbaru - Ujian Besar Di Sebalik Penggambaran


Dalam kegembiraan menyambut kembali ke dunia lakonan, aktres terkenal Liyana Jasmay tidak dapat menahan kesedihan kerana kedua-dua ibu bapanya tidak sempat menyaksikan hasil karyanya yang terbaharu, Baik Punya Ah-Long.


Bagi Liyana, 38, arwah ibunya, Allahyarham Datin Hapsah Simpon, adalah penyokong setia sejak dia mula berkecimpung dalam industri seni. "Selalunya, ibu akan sentiasa ada pada malam tayangan perdana. Namun malam ini, ibu tiada. Rasanya sangat menyedihkan," luahnya kepada kami.


Liyana ditemui semasa majlis tayangan perdana filem tersebut di GSC Mid Valley, Kuala Lumpur pada hari Selasa lalu. Karya yang diarahkan oleh Datuk Afdlin Shauki ini merupakan kemunculan semula Liyana selepas 11 tahun tidak berlakon filem.


Mengimbas kembali, Liyana turut berkongsi betapa mencabarnya penggambaran filem ini, yang berlangsung pada tahun 2020. Ketika itu, dia mendapat khabar duka bahawa arwah bapanya sedang menghidap kanser paru-paru. "Sangat sukar untuk saya berlakon dengan ceria dan kelakar sedangkan ayah sedang sakit. Walaupun ibu bapa saya sangat teruja melihat saya berlakon dengan Afdlin, mereka tidak dapat hadir untuk menonton malam ini," jelasnya.


Untuk makluman, ibu Liyana meninggal dunia akibat kanser limfoma pada 12 Mei tahun lalu, sementara bapa Liyana, Allahyarham Datuk Jasmay Md Shah, meninggal dunia pada 17 Disember 2021.


Liyana memegang watak Cik Pa dalam Baik Punya Ah-Long, yang juga dibintangi oleh Johan, Zizan Razak, Chew Kinwah, dan Afdlin sendiri. Filem ini mengisahkan dua beradik, Aloy (Johan) dan Aley (Zizan), yang terpaksa menjalankan perniagaan sendiri setelah dipaksa oleh bapa angkat mereka. Walaupun tidak berpengalaman, mereka menyahut cabaran tersebut, tetapi usaha mereka telah menggugat kegiatan Lan Panda (Afdlin).


Filem yang diterbitkan oleh Astro Shaw, bersama Petra Vision Works dan Golden Screen Cinemas ini bakal mula ditayangkan pada 12 September.


Jangan lupa untuk menonton filem ini dan sokong karya tempatan! Kongsi artikel ini dengan kawan-kawan supaya mereka juga boleh mengetahui kisah menarik di sebalik filem ini. 📽️🎬

Previous Post Next Post

Contact Form