Aisyah Hijanah Failkan Cerai: Doakan Saya, Ujian Ini Terlalu Berat



Siapa sangka, tanpa angin dan ribut, personaliti media sosial terkenal, Aisyah Hijanah, telah memfailkan cerai terhadap suaminya, Alif Teega, yang juga seorang pempengaruh terkenal. Keputusan ini mengejutkan ramai, lebih-lebih lagi apabila Aisyah sendiri meminta orang ramai untuk mendoakan agar urusan rumah tangganya dipermudahkan.

"Doakan saya sebab ujian yang saya hadapi sekarang sangat berat," ujar Aisyah Hijanah Azhari, 26, yang dilihat agak beremosi ketika dihubungi oleh kami. Menurut Aisyah, keputusan untuk memfailkan cerai ini sebenarnya telah dibuat sejak bulan Ogos lalu.

Aisyah telah memfailkan tuntutan cerai di Mahkamah Rendah Syariah Daerah Gombak Timur, Ampang, Kuala Lumpur. Namun begitu, apabila ditanya lebih lanjut mengenai keputusan tersebut, Aisyah memilih untuk tidak berkongsi secara terperinci.

"Benda ini sangat peribadi dan melibatkan ramai orang. Saya tak nak kongsi lebih lanjut. Tapi yang pasti, ini adalah keputusan saya sendiri, bukan disebabkan oleh sesiapa," jelas Aisyah, yang juga merupakan ibu kepada tiga orang cahaya mata.

Untuk makluman, Aisyah dan Alif, atau nama sebenarnya Mohd Hazalif Mohd Hazani, 30, mendirikan rumah tangga pada 25 November 2017. Pasangan ini dikurniakan tiga orang cahaya mata, Khadeejah Hijanah, Muhammad Hassan Syarif, dan Safiyyah Hijanah.

Namun, berita ini pastinya lebih mengejutkan apabila Alif dilaporkan berkahwin buat kali kedua dengan seorang wanita bernama Fatin Umaidah di Thailand pada 18 November tahun lalu, ketika Aisyah sedang sarat mengandung.

Kisah ini pastinya menarik perhatian ramai. Jika anda ingin mengikuti perkembangan selanjutnya, jangan lupa untuk terus mengikuti blog kami. Dan kalau anda rasa artikel ini bermanfaat, jangan segan-segan untuk kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan. Semoga Aisyah terus kuat dan urusannya dipermudahkan.

Previous Post Next Post

Contact Form