Anak Shakilla Khoriri Dikejarkan ke Hospital: Kisah Ameena Sofia yang Buat Hati Ibu Remuk



Hati seorang ibu mana yang tak risau bila anak demam tak kebah-kebah? Itulah yang terjadi kepada pelakon terkenal, Shakilla Khoriri, apabila anak perempuannya, Ameena Sofia, dikejarkan ke hospital akibat demam panas berpanjangan. Kisah ini pasti buat kita semua terfikir betapa besar pengorbanan seorang ibu.


Menurut Shakilla, Ameena sudah seminggu demam dan lebih merisaukan apabila antibiotik yang diberikan tidak berkesan. Hingga satu tahap, hidung anak kecil itu mula berdarah dan Ameena langsung tidak ada selera makan dan minum selama beberapa hari. Bagi seorang ibu, melihat anak dalam keadaan begini tentu sahaja mencengkam hati.


“Selepas seminggu demam, antibiotik pun tak jalan sampai berdarah hidung, tak makan dan minum untuk beberapa hari. Akhirnya kita ke sini,” kongsi Shakilla menerusi InstaStory.


Keadaan semakin meruncing apabila pada petang itu, Ameena kelihatan makin lemah. Shakilla dan suaminya, Fariz, tanpa berlengah terus membawa Ameena ke hospital. Bayangkan betapa cemasnya perasaan mereka sebagai ibu bapa!


“Kami sampai di hospital jam 2 pagi. Baru saja selesai urusan, dan baru dapat tidur. Berhimpit berdua atas katil kecil,” tambahnya lagi.


Sebagai ibu yang menjalani hari-hari penuh cabaran, Shakilla mengakui betapa meletihkan situasi ini. Namun, beliau bersyukur kerana suaminya, Fariz, sentiasa ada di sisi untuk membantu meringankan beban.


“Umi rasa berpinar. Subuh-subuh dah bangun hantar Ameena ke sekolah, lepas tu ke kedai pula. Tak cukup tidur, tapi alhamdulillah ada uncle Fariz yang selalu tolong,” jelasnya.


Ameena Sofia adalah anak hasil perkahwinan Shakilla dengan penyampai radio Fizi Ali pada tahun 2018, namun perkahwinan mereka berakhir pada Disember 2021. Kini, Shakilla sudah pun menemui kebahagiaan baru bersama Fariz selepas berkahwin pada 24 Februari 2024.


Jom Kongsi Artikel Ini!


Kisah ini mungkin boleh jadi pengajaran dan inspirasi buat ibu bapa lain di luar sana. Kalau anda rasa artikel ini berguna, jangan lupa kongsi dengan kawan-kawan atau saudara mara yang mungkin pernah alami situasi serupa. Siapa tahu, perkongsian ini boleh beri semangat kepada mereka juga!

Previous Post Next Post

Contact Form