"Ayu Puteh Pertahan Anak: Wanna Ali Bukan Penyondol, Hanya Laksanakan Tugas"



Dalam dunia hiburan, tak sah kalau tak ada kontroversi. Kali ini, pelakon Wanna Ali jadi sasaran netizen gara-gara berkongsi gambar bersama pelakon popular Fattah Amin di Instagram. Ramai yang cepat buat andaian tak elok, lebih-lebih lagi dengan berita tentang kemelut rumah tangga Fattah dan Fazura yang sedang hangat diperkatakan.


Namun, ibunya, Ayu Puteh, tak duduk diam. Ayu, atau nama sebenarnya Normashayu Puteh, tampil mempertahankan anaknya daripada kecaman yang dianggap tak berasas. Katanya, Wanna bukan mencari publisiti murahan atau cuba ‘menyondol’ seperti yang dituduh oleh sesetengah netizen.


"Wanna Anak Baik, Bukan Penyondol!"

Dalam satu perkongsian di Instastory, Ayu menyelar tuduhan netizen yang menggunakan kata-kata kesat terhadap anaknya. “Kalau tak suka, jangan sampai maki-maki anak orang. Wanna bukan penyondol, dan dia bukan sengaja nak cari publisiti,” katanya.


Sebagai ibu, Ayu mengingatkan agar orang ramai menjaga tutur kata sebelum menulis komen. “Dia (Wanna) anak yang baik. Jaga tulisan dan adab sebelum komen,” tambahnya.


Wanna Hanya Melakukan Tugas Sebagai Pelakon

Ayu juga menjelaskan bahawa Wanna hanya menjalankan tanggungjawabnya sebagai pelakon dalam drama Lelaki Melayu Terakhir yang sedang ditayangkan di televisyen. Perkongsian gambar itu hanyalah sebahagian daripada jadual promosi drama tersebut dan kebetulan ia berlaku pada masa yang sama dengan berita panas tentang rumah tangga Fattah dan Fazura.


“Promo itu semua sudah dijadualkan, dan semua hanya kebetulan,” jelas Ayu.


Netizen Terasa?

Netizen mula tak senang apabila Wanna berkongsi foto bersama Fattah pada Jumaat lalu. Fattah, yang kini sedang menghadapi konflik rumah tangga, menjadikan perkongsian tersebut tampak seperti Wanna cuba mengambil kesempatan. Namun, bagi Ayu, itu semua hanyalah kebetulan dan Wanna tak patut disalahkan.


Kadang-kadang, kita terlalu cepat menilai tanpa mengetahui cerita sebenar. Apa kata kita semua beri ruang untuk Wanna dan fokus pada bakatnya sebagai pelakon?


Jangan lupa kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda di media sosial! Mungkin mereka pun ada pandangan tersendiri tentang isu ini. 😊







4o

Previous Post Next Post

Contact Form