Beto Kusyairy: Tidak Mengejar Anugerah Antarabangsa, Cuma Mahu Menyentuh Hati Penonton



Pelakon terkenal Beto Kusyairy baru-baru ini membuat pengakuan mengejutkan bahawa dia tidak pernah bercita-cita mengejar anugerah antarabangsa. Dalam satu sesi sidang media untuk filem terbaharu beliau, Gayong, Beto atau nama sebenar Nur Kusyairy Zakuan Osman, 44, menjelaskan bahawa dia lebih mementingkan impak positif yang dapat diberikan kepada masyarakat melalui lakonannya daripada mengejar pengiktirafan di peringkat antarabangsa.


Menurut Beto, sejak awal kemunculannya dalam industri seni, dia telah menetapkan matlamat untuk tidak mengharapkan anugerah sebagai ukuran kejayaan. “Saya tidak pernah memburu anugerah, sama ada di peringkat antarabangsa mahupun tempatan. Kepuasan sebenar bagi saya adalah apabila penonton merasakan kesan positif daripada hasil lakonan saya,” katanya dalam sidang media yang berlangsung di Astana Putra, Universiti Putra Malaysia (UPM), Serdang, Selangor.


Walaupun Beto tidak pernah memandang rendah anugerah tempatan, beliau menyatakan bahawa jika diberikan penghargaan, dia menerimanya dengan hati yang terbuka dan penuh kesyukuran. “Anugerah tempatan merupakan pengiktirafan daripada negara sendiri. Saya sentiasa menghargai dan bersyukur setiap kali menerima anugerah. Tidak sekali-kali saya berasa anugerah tempatan tidak setanding dengan bakat saya. Kita perlu sedar di mana langit kita junjung,” tambahnya.


Beto juga memberi nasihat kepada rakan-rakan penggiat seni yang bercita-cita mengejar anugerah antarabangsa. “Jika mahu mengejar anugerah luar negara, pastikan diri anda benar-benar bersedia. Walaupun mendapat anugerah di luar negara adalah sesuatu yang membanggakan, persiapkan diri dengan baik dahulu,” jelasnya.


Di samping itu, Beto bakal muncul dalam filem Gayong yang dijadualkan memulakan penggambaran pada 5 Oktober depan. Filem ini juga menampilkan pelakon terkenal seperti Nabila Huda, Syafie Naswip, dan Yayan Ruhian, dan dijangka akan menemui penonton pada Mei tahun depan.


Jangan lupa kongsi artikel ini dengan rakan-rakan anda untuk sama-sama mengetahui pandangan menarik Beto Kusyairy mengenai anugerah dan kerjaya seni!

Previous Post Next Post

Contact Form