Beyonce Dikecam Tak Masuk Senarai Anugerah Country! Peminat Tuduh CMA Bersikap Perkauman



Korang percaya tak? Nama Beyonce tak tersenarai langsung dalam pencalonan The Country Music Association Awards (CMA) yang diumumkan baru-baru ini! Ramai peminat terkejut, malah ada yang menuduh juri CMA bersikap perkauman. Album Beyonce, Cowboy Carter, yang penuh dengan sentuhan country, langsung tak diberi peluang walaupun ramai rasa album tu layak dicalonkan, malah boleh menang Album Country Terbaik!


Peminat memang bengang bila tengok keputusan ni. Ada yang komen, “Macam tak percaya album Cowboy Carter diabaikan. Post Malone boleh dapat empat pencalonan, tapi Beyonce tak ada langsung? Ini memang nampak macam perkauman!” Jelas, ramai rasa CMA tak adil, terutama bila tengok sambutan album Cowboy Carter yang jauh lebih hebat dari artis country lain.


Untuk korang yang tak tahu, single pertama album tu, Texas Hold 'Em, berjaya duduk di tempat pertama carta Billboard Hot 100. Dan album tu sendiri pun meletup, menduduki tangga pertama carta Billboard Hot 200. Jadi, kenapa album ni tak layak untuk pencalonan?


Antara nama besar yang tercalon tahun ni termasuklah Luke Combs, Shaboozey, Kacey Musgraves, dan Dan + Shay. Tapi tanpa Beyonce, ramai rasa pencalonan tahun ni tak lengkap.


Apa pendapat korang? Setuju tak dengan peminat yang tuduh CMA tak adil? Jangan lupa kongsikan artikel ni dengan kawan-kawan korang yang minat muzik country atau Beyonce! Sama-sama kita bincang dan sebarkan cerita ni!

Previous Post Next Post

Contact Form