"Chef Wan Santai Jawab Perbandingan dengan Khairul Aming: 'Atuk Dah Pencen Nak!'"



Dalam dunia kulinari, siapa tak kenal dengan Chef Wan? Ikon masakan Malaysia ini baru-baru ini mencuri perhatian netizen apabila namanya dibandingkan dengan selebriti media sosial, Khairul Aming. Namun, Chef Wan, dengan gaya selamba dan tenang, meluahkan pandangannya yang cukup 'chill'!


Chef Wan, atau nama sebenarnya Datuk Redzuan, yang kini berusia 66 tahun, tidak melihat ada keperluan untuk membandingkan pencapaiannya dengan Khairul Aming. Menurutnya, setiap individu datang dari latar belakang yang berbeza, jadi buat apa nak sibuk-sibuk bandingkan?


"Kenapa nak banding sedangkan kami ada kerjaya dan pengalaman yang berbeza? Buang masa je!" kata Chef Wan dalam satu posting di Instagram. Memang jelas, Chef Wan lebih fokus menikmati masa tuanya sekarang.


“Atuk Dah Pencen Nak!” Dengan gaya santai, Chef Wan menambah lagi bahawa dia sudah lama melakar kejayaannya di dunia masakan dan kini sudah bersara dengan tenang. "Selepas 34 tahun berkhidmat di TV dan memberi sumbangan kepada negara, kalau orang tak nampak pun, tak mengapa. Saya selesa dengan kehidupan saya sekarang."


Chef Wan juga langsung tidak berasa tergugat atau iri hati dengan kejayaan Khairul Aming yang semakin popular. Malah, Chef Wan mengakui dia bangga dengan pencapaian Khairul, menyifatkan anak muda itu sebagai inspirasi buat rakyat Malaysia.


Sokong Sesama Rakyat Malaysia "Sebagai rakyat Malaysia, kita patut sokong dan doakan kejayaan orang lain. Khairul Aming juga inspirasi buat saya dan semua rakyat Malaysia," tambah Chef Wan lagi.


Jadi, apa pendapat korang? Perbandingan antara Chef Wan dan Khairul Aming ini sebenarnya tidak perlu dibesar-besarkan. Setiap orang ada masa dan pencapaian masing-masing, kan? Kalau suka artikel ni, jangan lupa SHARE dengan kawan-kawan korang. Mari sebarkan aura positif dan inspirasi dari kedua-dua figura hebat ni!


"Kongsikan artikel ini dengan rakan-rakan supaya kita semua boleh terus menyokong dan menghargai usaha insan-insan berbakat dalam dunia kulinari Malaysia!"

Previous Post Next Post

Contact Form