"Da’i Fuad: ‘Saya Tak Tidur, Saya Dah Tegur’ – Respons Panas Terhadap Tuduhan Baby Shima!"



Korang mesti dah dengar pasal kecoh terbaru ni, kan? Penyanyi sensasi Baby Shima baru-baru ni secara terbuka menegur Da’i Fuad, seorang pendakwah bebas, yang dia anggap pilih kasih dalam memberi teguran terhadap sesama agamawan.


Shima tak puas hati sebab katanya Fuad tak tegur Da’i Syed, yang kini sedang menjalani hukuman penjara dan sebat sebab kesalahan yang sangat berat. Tapi apa kata Fuad? Dia tak duduk diam, kawan-kawan!


Dalam satu video yang dikongsi di Instagram pada Isnin, Fuad atau nama sebenarnya Ahmad Fuad Mohamad Mokhtar, 29, tampil mempertahankan diri. Katanya, dia dah lama tegur Da’i Syed ni, bukan sekali dua, tapi banyak kali!


“Isu Da’i Syed ni bukan baru. Dah lama. Saya tak tidur, bro. Pada 2018, saya dah tegur dia tukar gaya rambut sebab tak sesuai dengan imej pendakwah. Tahun 2023 pula, saya nasihatkan jangan kongsi video tarian sebab sebelum ni dah viral. Syukur, dia terima teguran tu dan tak ada lagi video tarian dengan pasangan,” kata Fuad dengan tegas.


Tak cukup dengan kata-kata, Fuad siap tunjuk bukti perbualan dia dengan Syed sebelum ni, selain komen dari Shima yang buat dia kena tegur tu. Apa yang Fuad lagi tekankan, isteri Syed, Hana Ismail, tak patut dipersalahkan dalam hal ni. Yang buat salah dan buat jenayah tu, Syed sendiri.


“Saya tetap dengan pendirian saya, kesalahan ni tak patut dilemparkan kepada isteri atau anak dia. Yang salah tu Syed, dia yang buat jenayah. Saya juga seru semua mangsa untuk terus bangkit dan suarakan hak anda. Jangan takut!” kata Fuad penuh semangat.


Dalam masa yang sama, Shima pula mempersoalkan kenapa kawan-kawan pendakwah ni macam diam je bila ada kes macam ni. Katanya, kalau artis buat silap, laju je keluar teguran. Tapi bila geng sendiri buat hal, semua senyap, masuk gua.


Pada Jumaat lalu, Syed Shah Iqmal Syed Mohd Syaiful, 29, atau lebih dikenali sebagai Da’i Syed, telah dijatuhkan hukuman penjara 10 tahun dan tiga sebatan oleh Mahkamah Sesyen Shah Alam sebab kesalahan merogol seorang wanita di sebuah kondominium, lima tahun lepas. Kes ni memang menggemparkan ramai.


Jangan lupa share artikel ni dengan kawan-kawan korang kalau rasa ada yang perlu tahu cerita sebenar ni. Kongsi biar semua tahu!

Previous Post Next Post

Contact Form