Da’i Syed Botak: Harapan Untuk Doa dan Keringanan Dalam Ujian


Da’i Syed Iqmal, yang lebih dikenali sebagai Da’i Syed, kini tampil dengan penampilan berambut botak sambil berharap agar urusan rayuannya dipermudahkan. Pada pagi Selasa yang lalu, beliau hadir ke Mahkamah Tinggi Shah Alam, Selangor, dengan mengenakan suit biru gelap yang membuatkan beliau kelihatan segak.


Ketika ditemui, Da’i Syed yang berusia 29 tahun mengucapkan rasa syukurnya dan meminta doa daripada semua agar segalanya berjalan dengan lancar. “Alhamdulillah, saya baik saja. Doakan semoga dipermudahkan,” ujar beliau kepada pemberita.


Bersama beliau, isteri tercinta, Hana Ismail, turut hadir untuk memberikan sokongan moral. Hana, dalam nada penuh harapan, tidak mahu mengulas lanjut tetapi berharap agar segala urusan suaminya dipermudahkan. “Harap semuanya okay saja,” kata Hana ringkas kepada kami.


Penuh emosi, pada 30 Ogos lalu, Da’i Syed tidak dapat menahan air mata apabila dijatuhi hukuman penjara selama 10 tahun dan tiga sebatan oleh Mahkamah Sesyen di Shah Alam. Beliau didapati bersalah atas pertuduhan merogol seorang wanita di sebuah kondominium pada tahun 2020.


Sejarah kes ini bermula pada 10 Disember 2020, apabila Da’i Syed mengaku tidak bersalah atas tuduhan merogol seorang wanita berusia 23 tahun di I-City. Jika sabit kesalahan, beliau berdepan hukuman penjara maksimum 20 tahun serta sebatan.


Pada April tahun lalu, beliau dibebaskan daripada pertuduhan itu kerana pihak pendakwaan gagal membuktikan kes prima facie. Namun, setelah rayuan pihak pendakwaan, Mahkamah Tinggi memutuskan agar beliau membela diri atas pertuduhan tersebut.


Da’i Syed kini memerlukan sokongan dan doa daripada semua. Mari kita bersama-sama mendoakan agar urusannya dipermudahkan dan kebenaran dapat ditegakkan.


Jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan kawan-kawan agar lebih ramai tahu tentang perkembangan terkini Da’i Syed!

Previous Post Next Post

Contact Form