Dugaan Besar Siti Jamumall: Kehilangan Anak Ketiga Kerana 'Molar Pregnancy'



Setiap orang yang berumah tangga pastinya mengharapkan berita kehamilan sebagai momen yang paling bahagia. Begitu juga dengan personaliti media sosial yang dikenali ramai, Siti Jamumall atau nama sebenarnya Siri Suriani Wahiddin. Namun, bukan rezekinya kali ini apabila Siti diuji dengan pengalaman yang pahit - terpaksa melalui prosedur cuci kandungan selepas disahkan mengalami molar pregnancy atau kehamilan anggur.


"Rancang Nak Sorok Dulu, Tapi..."

Siti berkongsi kisah sedih ini melalui video di akaun TikToknya, dan turut menyebut bagaimana dia pada mulanya merancang untuk merahsiakan kehamilan tersebut sehinggalah kandungannya membesar. Namun, rancangan itu tidak kesampaian apabila doktor mengesahkan kandungannya adalah kehamilan anggur, sejenis komplikasi yang menyebabkan janin tidak berkembang seperti yang sepatutnya.


Dalam situasi kehamilan seperti ini, plasenta tidak dapat berfungsi dengan baik, dan akhirnya janin tidak dapat berkembang. Ini adalah satu keadaan yang jarang berlaku dan boleh memberi risiko kepada kesihatan ibu.


"Allah Bagi Pinjam Sekejap..."

Walaupun dikejutkan dengan berita yang menyedihkan, Siti tetap tabah dan memohon doa daripada semua pihak agar prosedur cuci kandungannya berjalan lancar. "Allah bagi pinjam sekejap hamil. Doakan semoga semuanya selamat," katanya dalam nada yang penuh dengan harapan. Prosedur tersebut perlu dijalankan bagi mengelakkan komplikasi yang lebih serius pada masa akan datang.


Siti juga meluahkan perasaannya yang bercampur-baur, antara rasa takut dan kuat menghadapi ujian ini.


Perjalanan Hidup Siti Jamumall

Untuk yang mengikuti kisah hidup Siti, beliau pernah mendirikan rumah tangga dengan Mohammad Syafiq pada tahun 2019, dan dikurniakan dua cahaya mata lelaki - Putra Adam Rizki (5 tahun) dan Putra Aiman Zafran (3 tahun). Namun, perkahwinan itu berakhir pada Disember 2022.


Pada 1 Jun lalu, Siti kembali bergelar isteri apabila melangsungkan perkahwinan dengan pempengaruh muda, Khairul Aiman Abdul Kudus, di Satun, Thailand.


Setiap orang pasti ada ujiannya tersendiri. Kita doakan agar Siti diberi kekuatan untuk terus melangkah menghadapi cabaran ini.


Kongsi Kisah Ini Bersama Kawan-Kawan!

Kisah seperti ini adalah pengajaran kepada kita semua bahawa setiap kehidupan ada ujiannya. Jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan kawan-kawan dan semoga kita sama-sama dapat mendoakan yang terbaik untuk Siti Jamumall dan semua wanita yang melalui pengalaman seperti ini.


Terima kasih kerana membaca! 🌸

Previous Post Next Post

Contact Form