Ejen Ali: The Movie 2 – Kos RM10 Juta, Watak Baharu & Kualiti yang Lebih Hebat!


Hai, peminat Ejen Ali! Ada berita gembira untuk anda semua! Filem animasi yang dinanti-nantikan, Ejen Ali: The Movie 2, kini dalam pembikinan dan tampil dengan kos yang amat mengagumkan – RM10 juta! Ya, anda tidak silap baca!


Menurut Ketua Pegawai Eksekutif Wau Animation Studio, Muhammad Usamah Zaid Yasin, kos pembikinan kali ini adalah lebih tinggi berbanding filem pertama yang dilancarkan lima tahun lalu. “Kos filem kedua ini memang lebih besar, iaitu RM10 juta berbanding RM6.5 juta pada tahun 2019. Ini kerana banyak faktor yang mempengaruhi bajet kali ini, termasuk situasi ekonomi dan kos tenaga kerja,” jelas Usamah.


Beliau turut berkongsi bahawa filem ini masih dalam proses pembikinan dan telah mencapai 50% siap. "Sekarang, kami dalam fasa akhir persiapan. Ada babak yang sudah siap animasinya, sementara ada yang masih dalam peringkat susunan," tambahnya.


Apa yang menarik tentang filem ini? Ejen Ali: The Movie 2 akan membawa banyak perubahan dari segi jalan cerita, kesan visual, dan tentunya, watak-watak baru! Usamah menjelaskan, “Kami akan memperkenalkan beberapa watak baharu dan memperbaiki banyak aspek, termasuk kualiti visual. Anda boleh lihat sendiri perbezaan pada perincian rambut Ali dalam video teaser.”


Jadi, bersiaplah untuk menyaksikan Ejen Ali: The Movie 2 yang dijangka akan menemui peminat animasi tempatan pada tahun 2025. Jangan lepaskan peluang untuk menyaksikan pembaharuan yang bakal mengujakan ini!


Jangan lupa kongsi artikel ini dengan rakan-rakan anda! Ajak mereka juga untuk mengetahui berita menarik ini dan bersedia untuk filem animasi yang pasti membuat anda teruja!


Kongsi sekarang dan pastikan anda terus mengikuti perkembangan Ejen Ali untuk berita terbaru!

Previous Post Next Post

Contact Form