"Elly Mazlein 'Meletup'! – ‘Jangan Bodohkan Diri Sendiri Kerana Dengki’"



Dalam dunia hiburan, nama Elly Mazlein memang tidak asing lagi. Namun, baru-baru ini, penyanyi dan pengacara kesayangan ramai ini ‘meletup’ di media sosial kerana sudah tidak tahan dengan sikap segelintir pihak yang cuba menjatuhkan dirinya. Apa cerita sebenar di sebalik amukan Elly Mazlein ini?


Elly, atau nama penuhnya Sharifah Aida Mazlina Syed Hanafi, yang kini berusia 44 tahun, meluahkan rasa kesalnya terhadap individu yang cuba merendah-rendahkan dirinya tanpa sebab yang jelas. Katanya, dia sebenarnya seorang yang lebih suka mendiamkan diri, tetapi apabila dah sampai hadnya, Elly tak akan berdiam diri lagi!


“Kita baik sangat pun tak guna, nanti orang pijak kepala. Sekarang ni, siapa usik saya, saya akan usik balik!” tegasnya.


Menurut Elly, dia perasan ada pihak yang sibuk mengusik dan bercakap buruk tentang dirinya, sedangkan dia tak pernah kacau hidup orang lain. “Tertanya-tanya juga, apa hebatnya saya sampai susah sangat nak hilang dari fikiran dia,” sindir Elly dengan penuh sarkastik.


Isu ini tercetus selepas Elly berkongsi video di Instastory miliknya pada Sabtu, yang menunjukkan rakaman Jihan Muse dan Haziq Hussni. Ramai yang menganggap video itu seolah-olah satu sindiran kepada Elly, dan ini membuatkan penyanyi itu tampil bersuara.


Tambah Elly lagi, punca semua ini hanyalah satu – dengki. “Segalanya berpunca dari rezeki. Tak perlu nak dengki, sebab rezeki semua orang dah ditetapkan oleh Allah. Bidang kita ni pun bukan besar mana,” kata Elly sambil memberi nasihat kepada mereka yang suka bersikap negatif.


Namun, yang paling mencuri perhatian adalah apabila Elly secara berseloroh menggelarkan mereka yang bersikap dengki itu sebagai 'bodoh'. Tapi, dia juga sempat menegaskan, “Bodoh biar sikit, jangan nampak sangat. Akhir kata, pilihlah kebahagiaan, jangan pilih bodoh.”


Memang pedas sindiran Elly kali ini! Tapi apa yang Elly katakan memang ada benarnya, kan? Janganlah kita sesama rakan kerja cuba menjatuhkan satu sama lain hanya kerana iri hati. Rezeki dah ditetapkan, apa yang penting adalah usaha kita.


Jadi, apa pandangan korang tentang isu yang Elly Mazlein hadapi ini? Adakah korang setuju dengan cara Elly handle perkara ini?


Jangan lupa kongsi artikel ini dengan kawan-kawan korang! Siapa tahu, mungkin ada yang tengah hadapi situasi yang sama macam Elly!

Previous Post Next Post

Contact Form