Elly Mazlein Sindir Gaya Pengacaraan Jihan Muse & Haziq? – “Biarlah Lawak Menyanyi, Asal Tak Membahan Orang!”



Siapa tak kenal dengan Elly Mazlein, si pengacara dan penyanyi yang sentiasa mencuri perhatian di mana-mana dia berada? Kali ini, Kak Lina (panggilan mesra Elly) mencuri tumpuan ramai di media sosial apabila dia secara terbuka memerli gaya pengacaraan dua rakan selebriti, Jihan Muse dan Haziq Hussni, yang sedang mengendalikan rancangan The Chosen One di Astro Ceria.


Melalui perkongsiannya di Instastory, Elly mengaku bahawa dia tidak mahu menjadi pengacara yang suka ‘bahan’ orang lain di atas pentas. Bagi Kak Lina, lebih baik buat lawak menyanyi berkali-kali daripada mengulangi lawak yang menyakitkan hati orang.


"Semoga Kepom (panggilan dirinya) tak jadi macam ni, yang suka membahan orang. Biarlah lawak aku ni pasal menyanyi saja. Sekurang-kurangnya aku tak menyakitkan hati orang lain,” tulis Elly dalam perkongsiannya.


Elly turut menyertakan video pendek yang menunjukkan Jihan dan Haziq sedang mengacara sambil menyanyikan lagu Mengintai Dari Tirai Kamar. Menariknya, Jihan sempat mengeluarkan satu kenyataan yang disifatkan ramai seolah-olah menyindir Elly.


Walaupun tidak menyebut nama, Jihan menyindir seseorang yang suka menyanyi ketika mengacara – satu tabiat yang semua orang tahu memang sinonim dengan Elly Mazlein. Namun, Elly tetap cool dan tidak ambil hati.


Bagi Elly, dia melihat menyanyi ketika mengacara sebagai satu cara untuk menghiburkan penonton. Lagipun, katanya, lebih baik menyanyi berulang kali daripada buat lawak yang melibatkan membahan orang lain.


"Biarlah lawak menyanyi berulang, asalkan penonton terhibur. Daripada lawak ulang-ulang main nama bapa, atau memerli orang lain," tambah Elly sambil menyindir lawak-lawak yang dianggap basi.


Dengan keperibadian yang ceria dan penuh kasih sayang, Elly tetap berpegang pada prinsipnya untuk tidak menyakitkan hati orang lain demi hiburan. Respect!


Jadi, korang rasa siapa yang betul dalam isu ni? Adakah lawak ‘bahan’ tu masih relevan, atau korang lebih suka gaya pengacaraan Elly yang santai dan menyanyi?


Kalau korang rasa artikel ni menarik, jangan lupa kongsikan dengan kawan-kawan korang ya! Mungkin diorang pun ada pendapat sendiri tentang cara pengacaraan yang best! Share sekarang! 😊

Previous Post Next Post

Contact Form