Fazura Tegas Pilih Maruah, Nekad Teruskan Penceraian dengan Fattah Amin


Kisah percintaan dan perkahwinan dalam dunia hiburan seringkali menarik perhatian ramai, tetapi keputusan yang diambil oleh pelakon Nur Fazura baru-baru ini mengundang pelbagai reaksi. Fazura, yang juga dikenali dengan nama penuh Nur Fazura Sharifuddin, kini berusia 40 tahun, mengumumkan keputusan nekad untuk meneruskan penceraian dengan suaminya, Fattah Amin.


Dalam satu hantaran di Instagram, Fazura mengakui bahawa keputusan ini bukanlah sesuatu yang mudah. “Saya telah mengambil kira pelbagai aspek sebelum memutuskan untuk memfailkan cerai pada 13 September lalu. Ini adalah keputusan yang tidak diambil dengan ringan. Saya telah merenung dan refleksi tentang masa depan saya dan juga anak saya, Fatima,” ujarnya.


Fazura menegaskan bahawa keputusannya untuk meneruskan penceraian ini adalah demi maruahnya sebagai seorang wanita dan juga untuk kesejahteraan anak mereka, Nur Fatima Aisya yang kini berusia tiga tahun.


Prosiding sebutan permohonan cerai di Mahkamah Rendah Syariah Petaling di Subang Bestari, Selangor telah berlangsung, tetapi penceraian itu masih belum berlaku. Sebutan seterusnya dijadualkan pada 7 Oktober depan. Fazura juga tidak lupa untuk mengucapkan terima kasih kepada semua yang telah memberikan sokongan dan doa buat dirinya, “Saya sangat menghargai semua kata-kata semangat, sokongan, dan tanda kasih yang telah diberikan kepada saya sepanjang lebih seminggu yang lalu,” tambahnya.


Sejak mereka berkahwin pada 27 November 2017, Fazura dan Fattah telah dikurniakan seorang puteri yang comel, Fatima. Kini, dengan keputusan yang dibuat, kita semua mendoakan yang terbaik untuk Fazura dan keluarganya.


Mari kita sama-sama mendoakan agar Fazura dan Fattah mendapat kebahagiaan masing-masing. Jika anda merasakan artikel ini bermanfaat atau menarik, jangan lupa untuk kongsikan dengan rakan-rakan anda!

Previous Post Next Post

Contact Form