Hun Haqeem: Aksi Ngeri Sendiri dengan ‘Stunt Double’ – Pelakon Aksi Kena Tahu Batas!



Baru-baru ini, pelakon tampan Hun Haqeem, atau nama sebenarnya Haqeem Hermy, memecahkan tradisi dengan mendedahkan bahawa dia sering melakukan sendiri aksi lagak ngeri dalam filem dan drama aksi yang dilakoninya. Namun, ada juga batasan bila ia melibatkan keselamatan diri!


Menurut Hun, yang berusia 26 tahun, dia tidak teragak-agak untuk menggunakan khidmat pelakon lagak ngeri atau stunt double jika sesebuah babak itu terlalu berbahaya. “Memang saya akan lakukan stunt sendiri jika boleh, tetapi bila babak itu terlalu merbahaya, saya akan pastikan ada stunt double,” katanya.


Hun juga bersetuju dengan pandangan pelakon aksi veteran, Ruzaidi Abdul Rahman, yang menekankan kepentingan asas seni bela diri dalam lakonan aksi. “Saya setuju sangat dengan apa yang abang Ruzaidi katakan. Asas seni bela diri memang penting, bukan sahaja untuk keselamatan tetapi juga untuk mengelakkan insiden yang boleh merumitkan penggambaran,” tambah Hun.


Memang benar, keselamatan adalah keutamaan dalam setiap aksi berbahaya di set penggambaran. Sekiranya terlibat dalam tumbukan atau aksi berisiko tinggi, ia boleh menyebabkan kecederaan yang akan melambatkan proses penggambaran.


Selain itu, Hun kini turut memperluaskan jangkauannya dalam bidang seni mempertahankan diri dengan membuka gimnasium baru, Elitez Mixes Martial Arts, di Mont Kiara, Kuala Lumpur. Gimnasium ini adalah hasil kerjasama Hun dengan pelakon Andy Teh. Jika anda berminat untuk belajar seni mempertahankan diri dan ingin mendapatkan ilmu daripada yang berpengalaman, ini adalah tempatnya!


Jangan lupa kongsi artikel ini dengan rakan-rakan anda yang minat dengan dunia lakonan aksi atau ingin tahu lebih lanjut tentang seni mempertahankan diri. Klik ‘share’ sekarang dan sebarkan berita menarik ini! 🌟👐

Previous Post Next Post

Contact Form