Isu KJ Sindir PMX: Fahmi Fadzil Saran Rujuk Media Prima Berhad


Apa khabar semua? Baru-baru ini, isu panas membabitkan penyampai radio Hot FM, Khairy Jamaluddin (KJ) dan komen sindirannya terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim telah mencuri perhatian ramai. Mari kita kupas isu ini dengan lebih lanjut!


Dalam satu sidang media yang diadakan minggu ini di Putrajaya, Menteri Komunikasi, Fahmi Fadzil, menjelaskan bahawa perkara tersebut bukan di bawah bidang kuasanya. Menurut Fahmi, sekiranya ada sebarang isu mengenai penyampai Hot FM, sebaiknya dirujuk terus kepada pihak pengurusan Media Prima Berhad.


"Ini boleh rujuk dengan Media Prima, ia bukan agensi saya," ujar Fahmi ketika menjawab soalan media mengenai isu tersebut.


Isu ini tular bermula pagi Isnin lalu apabila video rakaman berdurasi 38 saat menunjukkan KJ, dalam sesi promosi untuk Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH) Ke-36, didakwa sengaja mempermainkan manifesto yang pernah dikeluarkan oleh Anwar Ibrahim. Dalam rakaman tersebut, KJ membuat gurauan bahawa dia akan belanja makan jika dia memenangi trofi kategori Penyampai Radio Popular. Gurauan spontan itu disambut dengan gelak tawa rakan penyampainya, Johan dan Fara Fauzana.


Reaksi dari ramai netizen menunjukkan ketidakpuasan hati terhadap perbualan tersebut. Ada yang menganggap ia sebagai tindakan yang tidak sensitif, terutamanya memandangkan kedudukan Anwar sebagai Perdana Menteri.


Apa pendapat anda tentang isu ini? Adakah anda rasa KJ patut lebih berhati-hati dalam gurauannya? Jangan lupa kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda dan beri pendapat anda di ruangan komen!

Previous Post Next Post

Contact Form