Kecoh! Alif Teega Bakal Didakwa di Mahkamah Esok – Apa yang Terjadi?


Siapa tak kenal Alif Teega, pempengaruh media sosial yang sentiasa menarik perhatian! Berita hangat dari Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengesahkan bahawa Alif, atau nama sebenarnya Mohad Hazalif Mohd Hazani, bakal didakwa di Mahkamah Sesyen, Kuala Lumpur pada hari Jumaat ini.


Khabar ini disebarkan melalui TikTok rasmi SPRM pada Khamis lepas, dan ia sudah tentu menimbulkan pelbagai spekulasi di kalangan peminat. SPRM telah mendapatkan izin dari mahkamah untuk mendakwa Alif, tetapi sayangnya, mereka tidak mendedahkan dengan jelas tuduhan yang bakal dikenakan.


Kita juga tertanya-tanya, adakah isterinya, Aisyah Hijanah, akan turut menghadapi prosiding ini? Hanya waktu yang akan menentukan. Namun, menurut sumber yang ada, Alif mungkin berdepan dua tuduhan berkaitan penyalahgunaan dana awam.


Kedua-dua mereka ditahan pada 10 Julai untuk membantu siasatan berhubung dakwaan menyeleweng dana derma awam. Selepas ditahan, mereka dibawa ke Mahkamah Majistret Putrajaya sehari selepas itu dan menjalani tahanan reman sehingga 16 Julai.


Kita tunggu dan lihat apa yang akan berlaku esok! Sementara itu, jangan lupa untuk kongsikan artikel ini kepada kawan-kawan anda supaya mereka juga dapat mengikuti perkembangan terkini tentang Alif Teega. Siapa tahu, mungkin ada lebih banyak kejutan yang menanti!

Previous Post Next Post

Contact Form