Kematian Sepupu: Aweera Mahu Keadilan untuk Elly Idzlianizar Elias


Penyanyi popular, Aweera, kini berjuang untuk menuntut keadilan di atas kematian tragis sepupunya, Elly Idzlianizar Elias, bekas pelumba GP Malaysia. Pemergian Elly pada malam Selasa lalu meninggalkan kesan mendalam kepada keluarga, namun Aweera tetap berharap pelaku yang bertanggungjawab akan menerima hukuman yang setimpal.


Dalam sebuah hantaran Instastory yang dimuat naik pada pagi Jumaat, Aweera atau nama sebenarnya Nasharul Aweera Norhissham, 33, mengungkapkan rasa redanya terhadap pemergian arwah, namun beliau tetap menuntut keadilan.


"Walaupun pemergian Elly sangat tragis, segala urusan pengebumian arwah dipermudahkan. Kami sekeluarga reda dengan pemergiannya, tetapi kami mengharapkan agar pelaku menerima hukuman yang setimpal," kata Aweera.


Aweera juga meluahkan rasa terkejut dan kesalnya terhadap cara pemergian anggota keluarga tercintanya. "Aku masih tak percaya ada orang yang tergamak melakukan pembunuhan sebegitu. Allahu, aku terkejut dan sedih. Apa pun, semoga si pelaku itu mendapat balasan di akhirat nanti," tambahnya.


Kematian Elly disahkan pada Khamis lalu selepas beliau ditetak dengan sebilah pedang di hadapan simpang masuk sebuah taman di Jalan Datuk Ali, Kangar, Perlis sekitar pukul 11.30 malam Selasa. Elly yang mengalami pendarahan teruk akibat 12 kesan tetakan pada tubuhnya meninggal dunia di Hospital Tuanku Fauziah pada pukul 12 tengah malam.


Ketua Polis Daerah Kangar, Asisten Komisioner Yusharifuddin Mohd Yusop, mengesahkan bahawa tiga individu berusia antara 28 hingga 51 tahun telah ditahan kerana dipercayai terlibat dalam pembunuhan tersebut. Polis juga telah merampas sebilah pedang samurai sepanjang 112 sentimeter dari lokasi kejadian.


Jom kongsi artikel ini dengan kawan-kawan supaya lebih ramai orang tahu tentang kes ini dan menyokong perjuangan Aweera untuk keadilan.

Previous Post Next Post

Contact Form