"Kisah Noh Salleh: Ujian Kehilangan Anak dan Erti Kekuatan dalam Perkahwinan"



Noh Salleh, vokalis kumpulan Hujan, baru-baru ini berkongsi satu kisah duka yang meruntun hati – kehilangan anak sulungnya yang meninggal dunia dalam kandungan tujuh bulan lalu. Dalam keikhlasan dan reda dengan takdir, Noh dan isterinya, Fatin Athira, melihat ujian ini sebagai persiapan untuk menjadi lebih kuat dalam peranan sebagai suami isteri.


"Ujian ini untuk mempersiapkan kami agar lebih kuat, macam upgrade diri dalam perkahwinan," kata Noh dalam satu hantaran di Instagram. Meskipun pengalaman itu amat perit, Noh percaya bahawa perjalanan hidup mereka semakin tenang kerana mereka sudah melalui pelbagai cabaran dan berjaya mengatasinya.


Dalam hantaran tersebut, Noh turut berkongsi video upacara pengebumian bayi mereka yang diberi nama Julian. Apa yang lebih memilukan, Noh mendedahkan bahawa ketika Fatin hamil, mereka juga sedang berjuang dalam tuntutan hak penjagaan anak angkatnya bersama bekas isteri, Mizz Nina.


"Dalam masa kami berjuang untuk Musa, kami juga cuba memastikan anak dalam kandungan sihat. Namun, Tuhan jemput dia lebih awal," katanya.


Walaupun ulang tahun pertama perkahwinan mereka baru berlalu, Noh merasa seolah-olah mereka telah melalui lebih daripada sekadar satu tahun bersama. "Rasa macam dah 20 tahun sebab dah lalui macam-macam," luahnya dengan penuh emosi.


Untuk rekod, Noh dan Fatin sah bergelar suami isteri pada 23 September tahun lalu. Manakala, Noh dan Mizz Nina, yang berkahwin pada 2011, mengumumkan perceraian pada Ogos 2022. Mereka memiliki seorang anak angkat yang diberi nama Musa.


Hidup memang penuh dengan cabaran, tetapi setiap ujian menjadikan kita lebih kuat. Jika anda tersentuh dengan kisah Noh dan Fatin ini, jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda. Semoga kisah mereka memberi inspirasi dan kekuatan kepada semua.


Previous Post Next Post

Contact Form