Marvel 'Thunderbolts' di Kuala Lumpur? Ini Sebab Peminat Malaysia Tak Sabar Menonton!



Wah, peminat Marvel pasti dah tak boleh duduk diam bila lihat KL jadi sebahagian dari filem Thunderbolts! Selepas sekian lama berteka-teki, akhirnya terjawab sudah – Malaysia, khususnya Kuala Lumpur, menjadi lokasi penggambaran untuk filem terbaru Marvel ini.


Baru-baru ini, Marvel Studios memuat naik teaser pendek di YouTube yang mengesahkan khabar gembira ini. Dalam klip tu, kita dapat lihat Florence Pugh, yang membawa watak Yelena Belova, muncul di tengah-tengah bandar Kuala Lumpur!


Lokasi yang dapat dilihat dalam babak itu dipercayai Medan Pasar Kuala Lumpur dengan latar belakang Menara HSBC South Tower. Tapi itu belum cukup menarik perhatian! Pada bulan Julai, Florence sendiri mengesahkan dia menjalani penggambaran di Merdeka 118, menara kedua tertinggi di dunia! Lebih gempak lagi, dia buat aksi lagak ngeri melompat dari menara tersebut – aksi yang dikatakan paling mencabar dalam kerjayanya.


Peminat Marvel kat Malaysia memang teruja habis. Ramai yang bangga sebab Malaysia dijadikan lokasi penggambaran Hollywood. Mana tidaknya, siapa tak nak lihat negara sendiri ditonjolkan dalam filem blockbuster, kan?


“Saya dengar Florence buat aksi payung terjun kat Merdeka 118, memang tak sabar nak tengok!” kata salah seorang peminat. "Saya harap lebih banyak scene di Malaysia ditunjukkan nanti!"


Spekulasi tentang penggambaran filem ini di KL dah lama tersebar, terutama bila akaun peminat di laman X (sebelum ini dikenali sebagai Twitter) kongsikan Florence berada di sini. Lagi menguatkan khabar tu bila adiknya, Arabella Gibbins, post gambar Menara Berkembar Petronas di Instagram.


Nak tahu bila boleh tengok Thunderbolts? Jangan lupa tandakan kalendar – filem ni dijangka keluar di pawagam pada 2 Mei tahun depan!


Kongsikan Artikel Ini dengan Kawan-Kawan!


Kalau korang peminat Marvel atau suka tengok filem yang ada Malaysia dalamnya, jangan lupa share artikel ni dengan kawan-kawan! Biar sama-sama teruja tunggu tayangan Thunderbolts nanti. 🌟

Previous Post Next Post

Contact Form