"Mas Khan Jujur Cakap Bau Getah Memang Busuk, Tak Ada Niat Hina Penoreh Getah!"



Mas Khan, seorang pelakon yang terkenal, baru-baru ini mencetuskan pelbagai reaksi di kalangan netizen gara-gara reaksinya ketika menghidu bau getah asli buat kali pertama. Dalam sebuah video yang dikongsikannya, dia kelihatan hampir muntah ketika mencium bau getah hasil torehan. Namun, apa yang dilihat sebagai tindakannya itu telah menimbulkan salah faham di kalangan sesetengah netizen yang merasakan dia menghina pekerjaan penoreh getah.


Namun begitu, Mas Khan, atau nama sebenarnya Mas Hidzhir Khan Mas Fadzillah Khan, 30, segera tampil memberi penjelasan. Menurutnya, dia sama sekali tidak berniat untuk menghina mana-mana pihak, terutamanya para penoreh getah yang mencari rezeki melalui pekerjaan itu.


“Saya tiada niat untuk menghina sesiapa. Saya dibesarkan di Taman Melawati, Kuala Lumpur, dan memang tiada pokok getah di kawasan itu. Saya tahu itu pokok getah, tapi ini pertama kali saya mencelup getah dan bau tersebut memang kuat dan busuk. Tak mungkin saya nak tipu tentang perkara itu,” jelasnya dengan jujur.


Video tersebut dirakam di sebuah kebun berhampiran tanah resort keluarganya di Perak. Dalam video itu, Mas Khan mencelup tangannya ke dalam mangkuk berisi getah yang baru ditoreh sebelum menghidu bau getah itu. Reaksi spontan Mas Khan yang hampir muntah menyebabkan sesetengah orang menganggapnya terlalu melampau dan tidak memahami kehidupan orang yang bekerja sebagai penoreh getah.


Menyedari komen-komen negatif yang diterimanya, Mas Khan dengan rendah hati memohon maaf jika tindakannya itu telah menyinggung mana-mana pihak.


"Saya mohon maaf jika ada yang terasa dengan kenyataan saya. Saya dibesarkan dalam suasana yang berbeza, dan ini bukan tentang soal kaya atau miskin," tambahnya lagi.


Kisah ini menunjukkan bahawa kadang-kadang sesuatu yang kelihatan remeh boleh menjadi isu besar jika tidak dijelaskan dengan baik. Apa yang penting, Mas Khan telah tampil untuk menjernihkan keadaan dan mengakui kesilapannya.


Jangan lupa kongsikan artikel ini dengan kawan-kawan anda! Mungkin mereka juga ingin tahu tentang pengalaman pertama Mas Khan dengan bau getah asli. Tekan butang kongsi sekarang dan mari bincangkan!

Previous Post Next Post

Contact Form