Maya Karin Hampir Lemas di Set ‘Duyung’ – Insiden Cemas yang Buat Semua Panik!





Siapa sangka, dalam proses menjayakan filem yang penuh magis seperti Duyung, pelakon Maya Karin hampir terperangkap dalam satu insiden yang boleh mengancam nyawanya. Ketika penggambaran filem Duyung sekitar 16 tahun lalu, Maya berdepan detik cemas apabila rambut palsunya tersangkut pada jaring pukat ikan. Jeritannya yang penuh panik membuatkan seluruh pasukan produksi tergamam seketika.


Pelawak terkenal, Saiful Apek yang turut berada di set penggambaran, berkongsi pengalaman mengejutkan itu semasa sidang media filem Duyung Lagenda Aurora di Wetlands Studio Putrajaya. Menurut Apek, dia melihat Maya dalam keadaan bergelut dan menyedari itu bukan sekadar lakonan biasa.


“Ketika saya menyelam untuk habiskan baki tangki oksigen, saya nampak dia (Maya) bergelut dengan jaring. Saya tahu dia betul-betul dalam bahaya. Kami berdua bergelut macam sedang bertarung, sebab rambut palsunya tersangkut pada jaring. Keadaan menjadi semakin cemas apabila ada botol plastik di permukaan, menghalang Maya untuk bernafas," kongsi Apek.


Dengan tindakan pantasnya, Apek berjaya menarik Maya ke kawasan yang lebih selamat, membolehkan pelakon itu kembali bernafas dan melepaskan jeritan kuat yang buat semua orang di set panik. Kejadian kira-kira lima minit itu menjadi pengalaman traumatik bagi kedua-dua mereka.


Menariknya, meskipun insiden itu begitu menakutkan, Maya tetap berani menerima watak Putri sekali lagi untuk sekuel filem tersebut. Menurut Apek, ini sesuatu yang mengejutkan kerana dia sendiri mungkin sudah fobia selepas kejadian itu.


“Saya terkejut Maya masih berani terima watak Putri untuk sekuel ini. Kalau saya, mungkin dah tak berani,” tambahnya sambil ketawa kecil.


Selepas insiden tersebut, penggambaran filem terus dihentikan dan babak yang melibatkan insiden itu tidak dimasukkan ke dalam filem. Peristiwa ini sememangnya menjadi mimpi ngeri buat seluruh kru dan pelakon di set.


Untuk filem Duyung Lagenda Aurora yang akan memulakan penggambaran pada 13 September hingga 13 Oktober 2024, kita bakal menyaksikan barisan pelakon hebat seperti Maya Karin, Saiful Apek, Anna Jobling, Ayie Floor 88, Yasmin Hani, dan ramai lagi. Filem ini dijangka menemui penonton pada suku ketiga tahun 2025!


Kisah penuh aksi dan drama ini pastinya bakal menarik perhatian ramai, apatah lagi dengan sejarah insiden yang hampir meragut nyawa Maya. Jangan lupa untuk tonton dan sokong filem ini bila ia ditayangkan nanti!


Kongsikan cerita ini dengan rakan-rakan anda sekarang! Siapa tahu, mungkin mereka juga ingin tahu lebih lanjut tentang insiden cemas ini dan filem Duyung Lagenda Aurora. Tekan butang kongsi di bawah!

Previous Post Next Post

Contact Form