Mia Nasir Alami Detik Cemas: Dihadapi Serangan Anjing Rottweiler, Nyaris Kena Gigit!


PELUMBA drama, Mia Nasir, baru-baru ini terpaksa menghadapi situasi cemas apabila diserang oleh anjing rottweiler ketika sedang berada di lokasi penggambaran sebuah drama. Berita ini tentunya mengejutkan ramai!


Dalam satu video yang dikongsikan Mia di Instagramnya, jelas kelihatan bagaimana anjing tersebut menggigit betisnya sehingga menyebabkan seluarnya terkoyak. Walau bagaimanapun, Mia bernasib baik kerana tidak mengalami sebarang kecederaan serius.


"Saya dapat lari beberapa saat sebelum anjing itu datang ke arah saya. Jika tidak ‘bye bye’," ujar Mia, 33, sambil menunjukkan betapa seriusnya situasi tersebut.


Menurut Mia, anjing tersebut merupakan salah satu watak dalam drama yang sedang dilakonkannya berjudul "Andai Tiada Dia". Dia menambah bahawa pemilik anjing perlu lebih peka dengan tali cawat anjing supaya tidak terlalu panjang dan boleh menghampiri orang lain dengan mudah.


"Mujurlah saya memakai seluar yang agak tebal, jika tidak, anjing itu mungkin sudah menggigit terus ke bahagian kulit saya. Saya bernasib baik kerana tidak tercedera teruk," tambahnya.


Mia juga mengakui bahawa keberaniannya dan ketidakfobiaannya terhadap anjing membantunya menghadapi situasi ini dengan tenang. Walaupun jatuh dan hampir mengalami kemalangan lebih teruk jika cermin di sekelilingnya pecah, Mia bersyukur kerana selamat.


"Syukur Allah lindungi dalam banyak perkara," kata Mia.


Jangan lupa kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda supaya mereka juga tahu tentang kejadian cemas ini! 🐕🚨✨

Previous Post Next Post

Contact Form