"Nikita Mirzani Dedah Aib Anak: Pakar Psikologi Bimbang Kesihatan Mental Lolly!"


Baru-baru ini, dunia hiburan Indonesia dikejutkan dengan pendedahan mengejutkan daripada Nikita Mirzani tentang anak sulungnya, Lolly. Dalam program TV "Sore Sore Ambyar," Nikita mendedahkan bahawa Lolly pernah mengalami kehamilan luar nikah. Tindakan ini mengundang pelbagai reaksi, termasuk kecaman daripada orang ramai yang berpandangan bahawa perkara ini sepatutnya tidak didedahkan kepada umum, terutama apabila hubungan mereka sedang tidak baik.


Pakar psikologi, Dr. Lita Gading, turut memberikan pandangan dan teguran kepada Nikita. Menurut Dr. Lita, tindakan Nikita membuka aib keluarga di televisyen adalah sesuatu yang memalukan dan boleh memberi kesan negatif kepada kesihatan mental Lolly. Dr. Lita menasihatkan agar Nikita berhenti bercakap tentang keburukan keluarga di hadapan umum dan menutup aib keluarga.


"Lolly adalah darah daging Nikita sendiri. Tindakan seperti ini hanya akan menambah kesedihan dan tekanan dalam kehidupan anaknya," jelas Dr. Lita melalui satu hantaran di TikTok.


Dr. Lita juga menegur Suruhanjaya Penyiaran Indonesia (KPI) kerana memberi platform kepada Nikita untuk mendedahkan perkara-perkara peribadi dan sensitif seperti ini. Menurutnya, stesen televisyen sepatutnya lebih bertanggungjawab dalam memilih kandungan yang disiarkan agar tidak memberi kesan buruk kepada psikologi penonton, terutama kanak-kanak.


Apakah pandangan anda tentang isu ini? Adakah anda setuju dengan teguran Dr. Lita? Kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda dan ajak mereka untuk turut serta dalam perbincangan ini!


Jangan lupa untuk kongsikan pendapat anda dan teruskan mengikuti berita-berita terkini di blog kami!

Previous Post Next Post

Contact Form