Nina Kho Teruja Berhijab, Rasa Lebih Cantik dan Suci!



Pelakon cantik Nina Kho Siew Ching, atau lebih dikenali sebagai Nina Kho, baru-baru ini meluahkan rasa terujanya apabila memegang watak sebagai seorang mualaf yang memerlukan dia memakai hijab. Walaupun pada awalnya agak mencabar, Nina berkongsi pengalaman indahnya apabila mengenakan hijab.


"Saya rasa bila pakai tudung, nampak sangat cantik, cuma saya ni tak pandai sangat nak gayakan dengan betul," katanya sambil tersenyum. Walaupun sukar menyesuaikan diri, Nina akui ramai yang memuji penampilannya ketika berhijab, malah dia sendiri merasa wajahnya lebih suci dan anggun. "Memang susah sikit sebab kena tahan panas, tapi rasa seronok bila orang puji cantik pakai tudung!" tambahnya lagi.


Hijab Buka Mata Nina Tentang Aurat

Selain mendapat pujian, Nina juga mengakui bahawa pengalaman ini membuka matanya tentang kepentingan menutup aurat dalam Islam. "Dari segi peranan sebagai mualaf, saya mula faham kenapa wanita Islam perlu menutup aurat. Saya tak kisah untuk bawakan watak wanita bertudung sebab saya memang suka," jelasnya. Malah, ibunya sendiri turut memuji kecantikan Nina ketika berhijab.


Namun, Nina turut mengakui, menggayakan tudung bukanlah mudah seperti yang disangkakan. "Kalau tengok orang lain pakai tudung macam senang je, tapi bila sendiri nak lilit, susah juga!"


Cabaran Bahasa Melayu Dalam Kerjaya

Sebagai seorang pelakon yang asalnya dari Sarawak, Nina juga berkongsi cabarannya dalam menguasai bahasa Melayu dengan baik. "Di rumah saya selalu cakap dialek Hokkien dan Mandarin, jadi bila berlakon dalam drama Melayu, bahasa itu menjadi sedikit mencabar buat saya," katanya. Walaupun begitu, Nina tidak berputus asa dan sedang berusaha untuk memperbaiki kemahirannya dalam bahasa Melayu demi kerjaya lakonannya.


Nina Kho juga akan muncul dalam drama terbaru bertajuk Satu Hari Nanti yang bakal disiarkan di platform IQiyi bermula 18 September ini. Bersama-sama dengan barisan pelakon popular lain seperti Bella Astillah, Eyka Farhana, dan Fazlina Ahmad Daud, drama ini pastinya akan menarik perhatian ramai!


Jadi, apa pendapat anda tentang penampilan Nina berhijab? Jom kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda dan jangan lupa tonton drama Satu Hari Nanti!

Previous Post Next Post

Contact Form