Oh Young Soo Rayu Hukuman Kurang Berat: Kontroversi ‘Squid Game’ Kini Menggugat Karya Pelakon Tersohor


Pelakon terkenal dari drama bersiri Squid Game, Oh Young Soo, kini membuat rayuan agar hukuman yang dijatuhkan kepadanya dalam kes gangguan seksual dikurangkan. Perbicaraan pertama rayuan Young Soo diadakan pada 29 Ogos lalu di Mahkamah Daerah Suwon.


Menurut peguam yang mewakili Young Soo, hukuman lapan bulan penjara dengan penggantungan selama dua tahun adalah terlalu berat. Peguam tersebut berpendapat bahawa aktor berusia 80 tahun itu telah pun menerima 'hukuman' sosial dari peminatnya sendiri.


“Defendan telah disingkirkan daripada pelbagai projek filem dan mengalami penelitian sosial yang teruk akibat kes ini,” kata peguam tersebut.


Pada November 2022, Oh Young Soo didakwa kerana memeluk, memegang tangan, dan mencium pipi seorang pelakon secara tidak wajar. Meskipun menafikan pertuduhan tersebut, Young Soo didapati bersalah pada Mei lalu.


Akibat kontroversi ini, Young Soo dilarang muncul di saluran KBS dan wataknya dalam filem K-Drama About Family digantikan oleh pelakon Lee Soon Jae, walaupun Young Soo telah pun menyelesaikan penggambaran adegannya.


Perbicaraan mahkamah seterusnya dijadualkan pada 29 Oktober depan. Nantikan perkembangan terbaru mengenai kes ini!


Jangan lupa untuk kongsi artikel ini dengan kawan-kawan anda supaya mereka juga dapat mengikuti berita terkini mengenai Oh Young Soo!

Previous Post Next Post

Contact Form