Oki Setiana Dewi Berhijrah ke Mesir, Mahu Sambung Pengajian Agama - “Awalnya Suami Tak Setuju”


Wow, berita menarik dari pelakon terkenal Oki Setiana Dewi! Oki, yang berusia 35 tahun, baru-baru ini membuat keputusan besar untuk berpindah ke Mesir bersama keluarganya. Pilihan beliau untuk melanjutkan pelajaran agama di Universiti Al Azhar selama empat tahun ini tentunya menjadi tumpuan ramai.


Tak hanya Oki, ibu dan tiga orang anaknya turut mengikutinya menetap di Mesir. Anak bongsunya, Sulaiman, pula akan tinggal di Indonesia bersama suaminya, Ory Vitrio.


Pada mulanya, Ory agak skeptikal dengan keputusan Oki. Bayangkan, siapa yang tak risau bila isteri ingin belajar di tempat yang terkenal dengan cuaca panas dan berdebu seperti Mesir? Namun, Oki berjaya memujuk suaminya dengan menegaskan bahawa Al Azhar adalah tempat terbaik untuk mendalami ilmu agama.


“Suami saya menolak pada mulanya, sebab namanya pun Mesir di padang pasir, banyak habuk dan panas, jadi dia risau. Tapi saya kata kalau nak belajar agama, pergilah ke Al Azhar, Mesir. Alhamdulillah, ini rezeki daripada Allah, akhirnya suami saya bersetuju untuk benarkan belajar di Mesir,” ujar Oki.


Walaupun jauh di mata, Oki merancang untuk sering pulang ke Indonesia jika berkesempatan. Keputusan ini menunjukkan betapa Oki mahu mengimbangi antara cita-cita peribadi dan tanggungjawab terhadap keluarganya.


Untuk makluman, Oki berkahwin dengan Ory pada tahun 2014 dan mereka dikurniakan empat orang cahaya mata: Maryam Nusaibah Abdullah (10 tahun), Khadeejah Faatimah Abdullah (8 tahun), Ibrahim Muhammad Abdullah (7 tahun), dan Sulaiman Ali Abdullah (4 tahun).


Jangan lupa untuk kongsikan berita menarik ini dengan rakan-rakan anda! 🌟✨

Previous Post Next Post

Contact Form